خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

ساعات کاری کارکنان دولت به شکل سابق خود بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۴۰

ساعات کار کارکنان دولت بر اساس مصوبه صریحی که در ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری وجود دارد، باید ۴۴ ساعت در هفته باشد، اما عملا کمتر از ۴۴ ساعت است.

سخنگوی دولت یازدهم گفت: ساعات کاری کارکنان دولت به شکل سابق خود بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: اعضای هیئت دولت درباره آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه پنجم و همچنین بودجه سال ۱۳۹۲ مصوباتی که لازم بود را تصویب کردند.

وی افزود: همچنین هیئت وزیران برای کمیسیون‌هایی که قرار بود در دولت تشکیل شود پیشنهادات لازم را ارئه کردند و قرار شد تا تعدادی از این کمیسیون‌ها تشکیل شود.

نوبخت در خصوص آخرین وضعیت انتخاب استانداران گفت: در این جلسه به دنبال ادامه مصوبات هیئت دولت دو استاندار دیگر انتخاب شدند که آقای جمشید انصاری به عنوان استاندار زنجان و آقای علی اکبر پرویزی به عنوان استاندار استان خراسان شمالی انتخاب شدند که ایم مساله به تصویب هیئت وزیران رسید.

سخنگوی هیئت دولت همچنین به مسئله بهره وری در عوامل تولید اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز عوامل موثر در بهره وری مانند نیروی کار مورد بررسی قرار گرفت.

وی با ابراز تاسف از اینکه قانون ساعت کاری آنگونه که انتظار می‌رفت، اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در قانون برنامه چهارم که از ۸ درصد اقتصادی ۵/۲ واحد درصد را ناشی از بهره وری از نیروی کار می‌دانند عملاً به ۱ - تغییر پیدا کرد و با توجه به اینکه در حال حاضر با محدودیت منابع در این زمینه مواجه هستیم نیاز است تا بهره وری عوامل تولید از جمله نیروی کار را بهبود بخشیم.

نوبخت اظهار داشت: ضمن اینکه در حال مطالعه هستیم تا ببینیم به چه شکل می‌توان بهره وری را افزایش داد؛ با بررسی‌های لازم با این مسئله نیز مواجه شدیم که ساعت کار کارمندان برخلاف مصوبه صریحی که در ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری وجود دارد و طبق آن باید یک کارمند ۴۴ ساعت کار در هفته را انجام دهد عملاً در بسیاری از دستگاه‌ها کمتر از ۴۴ ساعت کار می‌شود و این ساعت خیلی کمتر از آن حد مورد نظر است.

نوبخت یادآور شد: این در حالی است که در مصوباتی که از سوی هیئت وزیران در خصوص توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ابلاغ شد این بود که در آذرماه سال ۸۹ به علت آلودگی هوا یک ساعت از ساعت کاری کارمندان کاهش پیدا کند و علاوه بر آن در تیرماه‌‌ همان سال نیز به همین دلیل مجدداً یک ساعت دیگر کاهش پیدا کرد که در مجموع دو ساعت کاهش ساعت کاری کارمندان را داشتیم.

وی ادامه داد: در این شرایط علیرغم اینکه آلودگی هوا بهبود پیدا کرد کاهش دو ساعت کاری به قوت خود باقی ماند و همچنان با‌‌ همان مصوبه کارمندان کار خود را انجام می‌دهند.

سخنگوی هسیئیت دولت افزود: از آنجا که دولت موظف به اجرای قانون است و به دنبال افزایش بهره وری از تمامی عوامل به ویژه نیروی انسانی می‌باشد لذا به همه دستگاه‌ها قانون جدید ابلاغ شد تا بتوانیم علاوه بر بازگشت به قانون، بهره وری کافی از نیروی انسانی را داشته باشیم.

نوبخت گفت: در این راستا قرار بر این شد تااز سوی معاونت توسعه انسانی این موارد را مورد کنترل قرار دهیم.

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم همه دستگاه‌ها بحثبازگشت به قانون را مدنظر قرار دهند.

وی در مورد احیای سازمان برنامه و بودجه گفت: ادغام دو معاونت نظارت راهبردی، همچنین توسعه مدیریت انسانی جزو برنامه‌های اعلام شده دولت بود و مجلس نیز با این موضوع موافقت کرد و کلیات طرح آن در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید. کارگروهی از مجلس و دولت نیز با این موضوع موافقت کردند. با شروع کار مجلس بعد از تعطیلات تابستانی این موضوع جزو اولین دستورات در مجلس خواهد بود و ان‌شاءالله ما بتوانیم این سازمان را تشکیل دهیم تا با تاسیس این سازمان و تخصیص بهینه منابع به جای اینکه سلیقه‌ای عمل شود بر اساس نظرات کارشناسی عمل شود.

نوبخت درباره تشکیل کارگروهی مبنی بر پیگیری حقوق ملت ایران و نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد گفت: ‌ از آنجا که وزارت خارجه در این باره ماموریت دارد و قرار است به نیویورک نیز سفری داشته باشد، تقسیم کار مربوط در این حوزه از طریق سخنگوی این وزارتخانه اعلام می‌شود.

وی درخصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و استفاده از تعبیر نرمش قهرمانانه در مذاکرات و اینکه رویکرد دولت در مذاکرات دیپلماتیک به چه صورت خواهد بود گفت: آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشورمان و همچنین وزارت امور خارجه در مذاکراتی که انجام می‌دهد تمام فرمایشات رهبری را مدنظر قرار می‌دهند. همچنین لازم به ذکر است که تاکنون مقام معظم رهبری تمام عملکرد‌ها، برنامه‌ها و انعکاسات دستگاه دیپلماسی را مورد تایید قرار داده‌اند و اگر در مواردی شاهد این بودند که منافع ایران به خطر افتاده حتماً تذکرات لازم را اعلام می‌کردند.

نوبخت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هر جا که لازم باشد تذکرات لازم را می‌دهند حتی زمانی که آقای روحانی عهده‌دار تصدی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بودند، آنجا که اقدامات سنجیده و کار‌شناسی صورت می‌گرفت، مقام معظم رهبری تایید می‌کردند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه دولت برای قانون ارتقای سلامت اداری اظهار داشت: معاونت نظارت و راهبردی رییس‌جمهور، همچنین وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بحثفعالیت خواهند داشت و اطلاع‌رسانی‌های خود را به نحو شایسته انجام می‌دهند. بنده هم در این کارگروه حضور دارم و اگر اطلاعات جدیدی در این خصوص مطرح شود اعلام نیز کنیم.

سخنگوی هیئت دولت در مورد وضعیت تشکیل معاونت زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری گفت: این معاونت به زودی راه می‌افتد و با نظر نهایی آقای روحانی اطلاعات لازم نیز به رسانه‌ها داده می‌شود.

نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در جریان سفر به نیویورک به چه میزان به مذاکرات اقتصادی توجه می‌شود و بخش خصوصی نیز اعتراضی داشت که در اولین سفر خارجی رییس جمهور نمایندگانی از بخش خصوصی همراه‌شان نبودند و آیا در سفر به نیویورک این اتفاق خواهد افتاد یا نه؟ گفت: ‌‌ همان گونه که پیش از این گفته شد رویکرد دولت یک رویکرد عمومی است و تمام جنبه‌ها را مدنظر قرار می‌دهد و در تمام جلسات خود این موضوع را بررسی کرده و قرار بر این شد تا به محض مشخص شدن اینکه اعضای تیم اقتصادی همراهی کننده دولت چه کسانی باشند را اعلام کند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره معرفی وزرای وزراتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی این کار انجام می‌شود اما نمی‌توانم زمان دقیقی را اعلام کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز