خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

دادگاه‌های تخصصی برای برخورد با غارت بیت‌المال تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۵

روحانی طبق تعهدی که به مردم داده است باید نسبت به مسائل اقتصادی در دوران احمدی‌نژاد و آنچه در مورد بذل و بخشش‌های بی‌حساب و کتاب دولت گفته‌ می‌شود، شفاف سازی کند زیرا شفاف سازی یکی از عوامل مهم در حماسه اقتصادی است.

دبیر کل حزب سبز خواستار تشکیل دادگاه‌های تخصصی برخورد با مفاسد اقتصادی و حیف و میل و غارت بیت‌المال شد و گفت: اگر فسادی در دولت گذشته رخ داده است باید توسط قوه قضاییه مشخص شود.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: روحانی طبق تعهدی که به مردم داده است باید نسبت به مسائل اقتصادی در دوران احمدی‌نژاد و آنچه در مورد بذل و بخشش‌های بی حساب و کتاب دولت گفته‌می‌شود، شفاف سازی کند زیرا شفاف سازی یکی از عوامل مهم در حماسه اقتصادی است.

کنعانی مقدم توضیح داد: اگر شفاف سازی در مورد مسائل بیت المال و اموال دولتی صورت گیرد و کسانی که به صورت غیرقانونی از این اموال استفاده کرده‌اند معرفی شوند سبب ایجاد اطمینان خاطر در میان مردم کشور می‌شود.

وی یکی از مشکلات اقتصادی را مبهم بودن اوضاع خواند و گفت: اگر دولت مشکلات اقتصادی را حل کنند سرمایه گذاران به سطحی از اعتماد می‌رسند و به راحتی می‌توانند سرمایه گذاری کنند.

دبیر کل حزب سبز اظهار داشت: قوه قضاییه باید به فساد‌ها رسیدگی کند و اگر عامل فساد درونی بوده است مشخص و به دادگاه معرفی شود.

وی تاکید کرد: به آقای لاریجانی پیشنهاد می‌کنم که دادگاه‌های تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی دولتمردان را تشکیل دهد؛ اگر این دادگاه‌ها خارج از هرگونه وابستگی به افرادی که از بیت المال استفاده کرده‌اندشکل بگیرد و این افراد معرفی شوند مردم از دولت و دستگاه قضایی سپاسگذار خواهند بود.

وی در پایان تاکید کرد: حماسه اقتصادی جز با امنیت اقتصادی شکل نمی‌گیرد و برای زمینه سازی امنیت باید افرادی که از اموال دولتی سوء استفاده کرده‌اند معرفی و مجازات شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز