خبرگزاری کار ایران

رییس جامعه مهندسان شهرساز ایران درگفتگو با ایلنا:

رکود در فروش و معامله مسکن ادامه دارد / افزایش ۴۰درصدی اجاره بهای تابستان به نسبت سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۷۴

به دلیل عدم وجود خریدار به خصوص در متراژهای بالا معامله‌ای انجام نمی‌شود / افت قیمت را در متراژهای پایین منطقه جنوب شاهد هستیم / تعداد ساخت و ساز‌ها و پروانه‌های ساختمانی نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که این خود می‌تواند گویای ادامه‌دار بودن رکود در بازار مسکن باشد.

به گفته رییس جامعه مهندسان شهرساز به دلیل وجود فاصله بین عرضه و تقاضایی که در اجاره مسکن وجود دارد افزایش اجاره‌بها ادامه‌دار خواهد بود.

علی نوذرپور، رییس جامعه مهندسان شهرساز ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فاصله عرضه و تقاضای اجاره مسکن اظهار داشت: اجاره بهای امسال در قیاس با سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است و متاسفانه به دلیل فاصله بین عرضه و تقاضا حتی گشایش مدارس هم در کاهش اجاره بها تاثیر نخواهد گذاشت.

وی در خصوص وضعیت خرید و فروش مسکن اذعان داشت: همچنان رکود در فروش و معامله مسکن ادامه دارد و به دلیل عدم وجود خریدار به خصوص در متراژهای بالا معامله‌ای انجام نمی‌شود.

نوذرپور ادامه داد: افت قیمت را در متراژهای پایین منطقه جنوب شاهد هستیم اما در مناطق دیگر شاهد کاهش قیمت نبوده‌ایم.

وی افزود: تعداد ساخت و ساز‌ها و پروانه‌های ساختمانی نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که این خود می‌تواند گویای ادامه‌دار بودن رکود در بازار مسکن باشد که تاکنون هم هیچ برنامه عملیاتی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای از میان برداشتن این شرایط ارائه نشده است.

رییس جامعه مهندسان شهر سازی با اشاره به لزوم تغییر فضا در دولت جدید افزود: این تغییر با برنامه‌ریزی، اقدامات و برنامه‌های مشخص قابل دستیابی خواهد بود و نیاز است طرح جامع مسکن که در برنامه چهارم توسعه گنجانده شده بود اما در دولت نهم و دهم تنها به قسمت مسکن مهر آن توجه شد مورد بازنگری قرار گیرد.

نوذر‌پور تصریح کرد: طرح جامع مسکن در صورت به روز شدن و تناسب با شرایط روزکنونی کشور می‌تواند مبنای مناسبی برای شرایط بحرانی مسکن باشد.

وی در پایان در خصوص پیش بینی وضعیت مسکن گفت: تا کنون علائم مشخصی صادر نشده که بتوان نظری درباره آینده داد اما با روی کار آمدن وزیر و مدیران با تجربه و کار‌شناس در حوزه مسکن روزهای خوشی را برای آینده می‌توان پیش بینی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز