خبرگزاری کار ایران

۹ تا ۱۱ آبان ماه دربرج میلاد؛

گروه شمس با سماع گران روی صحنه می‌رود

کد خبر : ۱۰۵۰۹۴

در این کنسرت سهراب پورناظری در مقام خواننده اشعار مولانا، هومن ذکایی و رهی معیری را براساس موسیقی معاصر ایرانی و موسیقی تنبور می‌خواند.

ایلنا: گروه شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری و با آهنگسازی تهمورس و سهراب پورناظری همراه با سماع گران از ۹ تا ۱۱ آبان در برج میلاد روی صحنه می‌روند.
به گزارش ایلنا، در این کنسرت سهراب پورناظری در مقام خواننده اشعار مولانا، هومن ذکایی و رهی معیری را براساس موسیقی معاصر ایرانی و موسیقی تنبور می‌خواند.
این کنسرت در دوازده پرده با همراهی سماع گران اجرا می‌شود. پیش از این در تابستان ۱۳۸۶ گروه شمس به همراه سماع‌گران قونیه و نوزاندگان خارجی از کشورهای فرانسه و ترکیه به مدت ۴ شب در کاخ سعدآباد کنسرت «بزرگ‌داشت سال جهانی مولانا» را برپا کردند. دی وی دی تصویری این اثر هم در سال٨٩منتشر شد.
پیش از این قرار بود که کنسرت گروه شمس در روزهای ۷ و ۸ شهریور در کاخ نیاوران برگزار شود که به دلیل ناهماهنگی‌های به وجود آمده از سوی مدیران پیشین سازمان میراثفرهنگی این کنسرت به تعویق افتاد.
در این کنسرت کیخسرو پورناظری(‌آهنگساز، تنبور)، تهمورس پورناظری(آهنگساز، تنبور، تار، بربت)، سهراب پورناظری(خواننده، کمانچه و تنبور)، نجمه تجدد(همخوان) حسین رضای‌نیا(دف و سازهای کوبه‌ای)، مهیار طریحی(سنتور) داریوش آذر(باس) و تنبورنوازن گروه شمس پوریا پورناظرى، کاوه گرایلی، ندا خاکی، کیمیا جمشید، خورشید دادبه، نیکناز میرقلمی، علیرضا جوادی، سپند دادبه حضور خواهند داشت. این کنسرت توسط شرکت فرهنگی هنری ققنوس برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز