خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در نیشابور اعلام کرد:

اجبار به کار شبانه و عدم رعایت حقوق کارگران زن در کشتارگاه طیور طوبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۲۶

چکیده: «این زنان که عمدتاً سرپرست خانوار هستند، به دلیل شرایط بازار کار ناچار به تحمل این شرایط ناعادلانه شغلی هستند. / شیف شب این کارگران در ساعت ۵ عصر شروع و تا ساعت ۸ صبح روز بعد ادامه دارد.»

یک فعال کارگری در نیشابور از رعایت نشدن قانون کار در مورد کارگران زن کشتارگاه «طیور طوبی» خبر داد.

«محمد عمارلو» در این باره به ایلنا گفت: کارفرمای کشتارگاه طیور طوبی در نیشابور با بی‌اعتنایی به قانون کار در پرداخت بیمه، اضافه کاری و سایر مزایای قانونی کارگران زن، از نبود فرصت‌های شغلی برای زنان کارگر در بازار کار سوءاستفاده می‌کند.

دبیر خانه کارگر نیشابور افزود: در این واحد ۹۰ کارگر مشغول به کارند که حدود ۴۰ نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند. این زنان علاوه بر آنکه به طور مداوم و حتی بیش از ۸ ساعت کار می‌کنند، از دریافت حوق قانونی خود ناتوانند.

او دلیل اصلی فعالیت این کارگران را در شیفت شب، فرار کارفرما از بازرسان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: شیف شب این کارگران در ساعت ۵ عصر شروع و تا ساعت ۸ صبح روز بعد ادامه دارد و فعالیت شبانه و اضافه کاری اجباری، مشکلات بسیاری را برای آنان بوجود آورده است.

دبیر خانه کارگر نیشابور ضمن هشدار نسبت به تهدید سلامتی کارگران، اظهار داشت: این زنان که عمدتاً سرپرست خانوار هستند، به دلیل شرایط بازار کار ناچار به تحمل این شرایط ناعادلانه شغلی هستند و در شبانه روز بیش از ۸ ساعت کار قانونی فعالیت می کنند.

وی گفت: فعالیت مداوم این کارگران در شیف شب معضلات روحی وجسمی زیادی به آنان وارد کرده است به طوری که هم اکنون تعدادی از این زنان به انواع بیماری‌های روحی وجسمی مبتلا هستند.

دبیر خانه کارگر نیشابور شرایط کار این کارگران را «غیر انسانی» توصیف کرد و گفت: به موجب قانون‌ کار، رعایت برابری تمامی حقوق زنان و مردان از تکالیف کارفرماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز