خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

افراطیون دلسوزان كشور را خانه نشین كرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۹

نتیجه انتخاب قانونی و آزاد مردم مورد پذیرش و حمایت همه خواهد بود/مدیریت برخی افراد تندرو، ناكارآمد و افراطی موجب تاسف است/نخبگان،فرهیختگان دانشگاهی،مدیران و روحانیت اصیل هدف كید و دشمنی مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف هستند/در كنار بیان افتخارات نظام برخی كوتاهی‌ها هم به مردم گفته شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، نخبگان و سرمایه‌های كشور اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی را سرمایه‌های اساسی و اصلی پیشرفت و توسعه كشور خواند و با ابراز تأسف از افراطی‌گری و مدیریت برخی افراد تندرو و ناكارآمد در كشور گفت: پس از پیروزی انقلاب به تدریج بنیان‌های خوبی به لحاظ انسانی و مادی در كشور شكل گرفت و در عین كمبود سرمایه و امكانات، تولید و اقتصاد احیا و خودكفایی قابل قبولی محقق شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در كنار دو قشر مدیران و روحانیت اصیل را هدف كید و دشمنی مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف خواند و تصریح كرد: اگرچه افراطیون و باندبازان نتوانستند دلسوزان كشور اعم از مدیران كارآمد و علمای دلسوز و نیز دانشگاهیان فرهیخته را نابود كنند، اما آنان را متفرق و خانه‌نشین كردند و وضع كنونی جامعه، تا حدود زیادی ناشی از انزوای ناخواسته نخبگان كارآمد كشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری جرأت و شهامت پذیرش اشتباه و اصلاح ناكارآمدی‌ها را قدم اول اصلاح امور و برگشت به مسیر درست خواند و گفت: در كنار بیان افتخارات بزرگ نظام اسلامی، باید برخی كوتاهی‌ها هم به مردم گفته شود و از آنان مدد بجوییم تا با اتحاد و همدلی و حضور فعال همه دلسوزن و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامی، مشاركت ملی را افزایش دهند.

ایشان افزود: تنها با حضور و مشاركت فعال همه اقشار مردم است كه توطئه‌های داخلی و خارجی خنثی و راه پیشرفت و توسعه كشور هموار خواهد شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش گروه‌ها، افراد و اقشار گوناگون كشور در دیدارهای متعدد در مورد انتخابات ریاست جمهوری، به وجود و حضور افراد پرانرژی، توانمند، خوش‌فكر و كارآمد برای اداره كشور در میان نیروهای موجود و دلسوز كشور اشاره و تصریح كرد: مهمتر از تعیین شخصی لایق برای مدیریت اجرایی كشور، اصلاح روندهای مدیریتی و تضمین مسیر صحیح انتخاب و مشاركت و حضور فعال مردم در تعیین سرنوشت خود ضروری است و در این راه من نیز در حد توان از هیچ كمكی دریغ نخواهم داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام «وحدت ملی» را نه به معنای ادغام نیروها و سهم‌خواهی‌های گروهی، بلكه به عنوان فراهم كردن زمینه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسی خواند و گفت: اگر زمینه مشاركت فعال و عادلانه و برابر همه سلایق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانونی و آزاد مردم به دست می‌آید، مورد پذیرش و حمایت همه خواهد بود و پس از آن ناكارآمدی‌ها كاهش و روند پیشرفت و توسعه هموار خواهد گردید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وجود استعدادها و امكانات خدادادی و فراوان كشور اعم از مادی، انسانی، فرهنگی و جغرافیایی اشاره كرد و با اشاره به متوقف شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، ناتوانی در اجرای صحیح این قانون را علت این امر خواند و گفت: اگر هدفمندی یارانه‌ها مطابق قانون و درست اجرا می‌شد می‌توانست در كنار سیاست خارجی فعال و براساس همكاری متقابل بین‌المللی زمینه‌های رشد و شكوفایی اقتصادی و تولیدی كشور را به خوبی فراهم و خطرات خارجی نیز مرتفع كند.

در ابتدای این دیدار دكتر علی‌محمد حاضری دبیر كل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نتیجه و حاصل مباحث كارشناسانه این تشكل را به قرار زیر بیان كرد:

- نگرانی از وضعیت كشور و فشارهای طاقت‌فرسا بر مردم

- لزوم شفاف‌سازی مواضع نخبگان و شخصیت‌ها و اطرافیانشان

- بخشی از ناكارآمدی‌ها حاصل بی‌توجهی به واقعیات جهانی و دستاوردهای علمی بشریت است.

- ضرورت اصلاح روندها و رویكردها برای پیشگیری از خسارات بیشتر و جبران‌ناپذیر.

- اصلاح روندها و رویكردها به اصلاح باورها و اعتماد ملی نیاز دارد.

همچنین دكتر رهامی استاد حقوق دانشگاه تهران و دكتر سیدمحمد حسینی استاد دانشگاه شهید بهشتی به تشریح دیدگاه‌های خود پیرامون اوضاع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه پرداخته و با تأكید بر لزوم پیشگیری از فروپاشی اجتماعی و فرهنگی كشور حضور فعال دلسوزان و سلایق گوناگون جامعه در انتخابات آینده را یكی از راههای خروج كشور از وضع كنونی و افزایش مشاركت مردم عنوان كردند.

دكتر حسینی همچنین بر تبدیل نقش فردی علما و روحانیون به نقش و همكاری جمعی همانند دوران انقلاب اسلامی برای اصلاح امور تأكید كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز