خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر بهداشت؛

بزرگترین دپارتمان اورژانس چشم شرق کشور در مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۵۲

‌این طرح با حمایت خیران در مساحت یک هزار و 500 متر مربع در قالب اورژانس عمومی با هشت دستگاه معاینه بیمار و یک دستگاه ویژه بیماران عفونی، اتاق CPR،بخش اورژانس در قالب 4 اتاق بستری با ظرفیت 50 تخت و 4 اتاق عمل در قالب سرپایی و اصلی به بهره برداری رسمی رسید.

ایلنا: همزمان با دهه کرامت و با حضور وزیر بهداشت، بزرگ‌ترین دپارتمان اورژانس چشم شرق کشور در بیمارستان تخصصی خاتم الانبیاء از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسمی رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، ‌ این طرح همراه با افتتاح ۵۰ طرح دیگر با حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مشهد مقدس به طور همزمان به بهره‌برداری رسید.

معاون آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد با اشاره به اینکه دپارتمان اورژانس چشم بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) از دو ماه قبل فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده بود و هم اکنون به صورت رسمی به بهره برداری رسید اظهار داشت: ‌این طرح با حمایت خیران در مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در قالب اورژانس عمومی با هشت دستگاه معاینه بیمار و یک دستگاه ویژه بیماران عفونی، اتاق CPR، بخش اورژانس در قالب ۴ اتاق بستری با ظرفیت ۵۰ تخت و ۴ اتاق عمل در قالب سرپایی و اصلی به بهره برداری رسمی رسید.

دکتر محمد اعتضاد رضوی با اشاره به اینکه تا پیش از این به دلیل فعال بودن اتاق‌های عمل اصلی در نوبت‌های صبح و عصر اکثر عملهای اورژانس چشم از ۷ بعدازظهر تا صبح روز بعد انجام می‌شد گفت: ‌با بهره برداری از ۴ اتاق عمل اورژانس در این بخش امکان انجام عمل‌ها در ساعات اصلی و صبح و بعدازظهر و در زمان نیاز به طور ۲۴ ساعته محیا شد.

وی توسعه درمانگاه تخصصی این مرکز را از دیگر طرحهای بهره برداری رسیده اعلام کرد و گفت: ‌با بهره برداری از این طرح تعداد اتاق‌های درمانگاه این بیمارستان از ۳ اتاق به ۱۱ اتاق افزایش یافت که بر این اساس سه اتاق به واحدهای فوق تخصصی و ۸ اتاق به چشم پزشکی عمومی اختصاص می‌یابد.

معاون آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد این دپارتمان از نظر وسعت و جامع بودن دومین بخش پس از بیمارستان فارابی تهران است که به بهره برداری رسید خاطر نشان کرد: ‌با بهره برداری از این طرح وسعت فضای اورژانس و درمانگاه‌های این بیمارستان ۱۰ برابر افزایش یافت.

اعتضاد رضوی با اشاره به اینکه این مرکز علاوه بر خدمات رسانی به بیماران استان، پذیرای بیماران از سایر نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر می‌باشد خاطر نشان کرد: ‌با بهره برداری از این طرح علاوه بر توسعه فضای جدید، امکان گسترش خدمات رسانی به مجاوران و زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) فراهم شد به طوری که در حال حاضر روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان خدمات ارائه می‌شود و میزان مراجعین به درمانگاه این بیمارستان نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با قدردانی از حمایتهای خیر نوعدوست آقای هاتفی مدیر عامل موسسه خیریه خاتم الانبیاء در اجرای این طرح خاطر نشان کرد: در حال حاضر طبقات اول و دوم این طرح در قالب فاز دوم و سوم نیز در فضایی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال ساخت است که به زودی طبقه اول آن در یک هزار متر مربع به بهره برداری می‌رسد.

معاون آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد خاطر نشان کرد: ‌با بهره برداری کامل از این طرح فضای این بیمارستان از ۵ هزار متر مربع به ۱۲ هزار متر مربع افزایش می‌یابد.

گفتنی است: ‌در مراسم افتتاح ۵۱ طرح درمانی، بهداشتی و عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به صورت همزمان در اورژانس عدالتیان برگزار شد، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت از تلاشهای خیر نوعدوست جناب آقای هاتفی با اهداء لوح سپاس قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز