خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

سامانه جی.‌آی.‌اس در تمامی راه‌های شهری خراسان رضوی راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۹۱

به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند در حمل و نقل، ابزاری قوی و نو در جهت کنترل تردد، برقراری ایمنی و همچنین تسهیل عبور و مرور در جاده‌هاست.

ایلنا: قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ایجاد سامانه جی. ‌آی. ‌اس (GIS) در کل راه‌های شهری استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهندس محمدرضا قلندر با اعلام این خبر گفت: با توجه به ترانزیتی بودن محور‌های استان، این اداره کل با پیگیری و اجرای سامانه GIS در کل راه‌های شهری استان، سهم به‌سزایی در راستای ارتقای ایمنی عبور و مرور جاده‌ای ایفا کرده ست.

وی اظهار داشت: به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند در حمل و نقل، ابزاری قوی و نو در جهت کنترل تردد، برقراری ایمنی و همچنین تسهیل عبور و مرور در جاده‌هاست.

وی با اشاره به دیگر مزیت‌های بهره‌گیری از سامانه جی. ‌آی. ‌اس گفت: تجزیه و تحلیل انواع مختلف داده‌های مربوط به زمین و عوارض روی آن به‌طور یکپارچه، آنالیز تصادف‌های جاده‌ای و همچنین بررسی مسیرهای دسترسی شهر‌ها از جمله کاربردهای این سامانه است. ضمن اینکه بر اساس آنالیز اطلاعات حاصل از این سامانه، مسیرهای بهینه موجود مربوط به شبکه راه‌ها تعیین می‌شود و در نتیجه برنامه ریزی حمل و نقل و هدایت ترافیک به مسیر مناسب و مورد نظر مانند پل‌ها، ابنیه‌های مهم، تعمیرگاه، پمپ بنزین‌ها، پارکینگ‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و پایانه‌های حمل و نقل بهتر صورت می‌گیرد.

به گفته قلندر جی. ‌آی. ‌اس یک سیستم رایانه‌ای برای مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی بوده که قابلیت جمع‌آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل و نمایش اطلاعات را دارد و هدف نهایی این سامانه پشتیبانی جهت تصمیم‌گیری‌های پایه‌گذاری‌شده بر اساس داده‌های مکانی است.

رئیس شورای حمل و نقل استان خراسان رضوی، بهره‌مندی از فناوری‌های به روز را از جمله اقدامات مورد تأکید این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های مهم صورت گرفته در این رابطه می‌توان به انجام طرح پژوهشی ارتقاء و بهسازی خواص قیر اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز