خبرگزاری کار ایران

در بندرعباس رخ داد:

اتهام سیاسی به اعتراض صنفی کارگران آلومینیوم المهدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۸۶

چکیده:‌ «۵۰۰ نفر از کارگران آلومینیوم المهدی در اعتراض به بدقولی مدیر عامل، روز یکم مرداد ماه تحصن کردند./ روز ۷ مرداد ماه، مدیر عامل بعد از یک هفته غیبت به همراه فرماندار بندرعباس وارد شرکت شد که با اعتراض کارگران رو به رو شدند./ فرماندار طی یک سخنرانی برای کارگران، آن‌ها را به معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ تشبیه کرد.»

کارگر کارخانه المهدی از اتهام سیاسی به کارگران کارخانه المهدی که خواستار افزایش ۲۰ درصدی حقوق طبق توافقات قبلی با مدیرعامل کارخانه شده بودند، انتقاد کرد.

یک کارگر شرکت آلومینیوم المهدی که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: شورای اسلامی کار کارخانه آلومینیوم المهدی در جلساتی که پیش‌تر با مدیر عامل این کارخانه برگزار کرده بودند، درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران به توافق رسیده بودند اما بعد از مدت‌ها پیگیری، مدیرعامل به وعده‌هایش عمل نکرد.

او ادامه داد: ۵۰۰ نفر از کارگران آلومینیوم المهدی در اعتراض به بدقولی مدیر عامل، روز یکم مرداد ماه تحصن کردند اما مدیرعامل حاضر نشد تا نسبت به کارگران پاسخگو باشد. این مساله سبب شد کارگران معترض فردای‌‌ همان روز برای بار دوم دست به تحصن بزنند.

به گفتهٔ وی، این تحصن که از ساعت ۹ صبح شروع شد و تا ۴ بعد از ظهر ادامه پیدا کرد در ‌‌نهایت با پیگیری‌های هیات مدیره و تنظیم صورت جلسه‌ای مبنی بر عزل مدیر عامل که با ۳ امضا به تصویب رسید خاتمه یافت.

کارگر آلومینیوم المهدی افزود: بعد از وقایع ذکر شده، کمیسیونی در فرمانداری بندرعباس تشکیل شد و مصوبه هیات مدیره را باطل کرد. روز ۷ مرداد ماه، مدیر عامل بعد از یک هفته غیبت به همراه فرماندار بندرعباس وارد شرکت شد که با اعتراض کارگران رو به رو شدند.

او ضمن غیر قابل قبول خواندن واکنش فرماندار به اعتراض کارگرانی که پی‌گیر مطالبات صنفی‌شان شده بودند، تصریح کرد: فرماندار طی یک سخنرانی برای کارگران، آن‌ها را به معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ تشبیه کرد.

وی ضمن انتقاد از تشبیه اعتراضات صنفی کارگران به اعتراضات سیاسی بیان کرد: با ادامه اعتراضات، ۵ نفر از کارگران شرکت که ۳ نفرشان از شورای اسلامی کار بودند بازداشت شدند. همچنین ۵ نفر از مدیران رده میانی شرکت، ممنوع الورود و حدود ۱۰ نفر هم به ستاد خبری نیروی انتظامی احضار شدند.

این کارگر شرکت آلومینیوم المهدی در پایان، حمایت فرماندار و نهادهای نظارتی از مدیرعامل شرکت را تعجب برانگیز خواند.

گفتنی است تلاش های خبرنگار ایلنا برای برقراری تماس با مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی تا این لحظه نتیجه‌ای در پی نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز