خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی اسکلت سازان تهران انتقاد كرد:

كارشكنی شعبه ۵ تامین اجتماعی در بیمه جوشكاران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۶۳

چكیده:‌ «تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی گفته است کارگر اسکلت ساز با جوشکار عمومی تفاوت دارد./ تمام افرادی که در کارهای ساختمانی مشغول به کارند اعم از اسکلت ساز، اسکلت کار، جوشکار و... بر اساس قانون باید مشمول بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی قرار گیرند.»

رئیس انجمن صنفی جوشکاران و اسکلت سازان تهران از اقدام غیر قانونی شعبه ۵ تامین اجتماعی كه كارگران دارای كارت مهارت جوشكار عمومی را تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهند انتقاد كرد.

«مراد حسین مرادی» در این باره به ایلنا گفت: زمانی که کارگران ساختمانی برای بیمه به شعبه ۵ تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند به آن‌ها گفته می‌شود افرادی که کارت مهارت جوشکار عمومی دارند مشمول بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی قرار نمی‌گیرند.
وی ادامه داد: این شعبه تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی گفته است کارگر اسکلت ساز با جوشکار عمومی تفاوت دارد و جوشکار عمومی شغلی ساختمانی نیست.

این فعال صنفی تصریح کرد: تمام افرادی که در کارهای ساختمانی مشغول به کارند اعم از اسکلت ساز، اسکلت کار، جوشکار و... بر اساس قانون باید مشمول بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی قرار گیرند.

به گفتهٔ اقای مرادی، وقتی فردی برای دریافت کارت مهارت اقدام کرده است شغلش به ساختمان مربوط بوده و کارگر ساختمانی است.

وی در ادامه بیان کرد: تامین اجتماعی برای تشخیص کارگر بودن این افراد می‌تواند بازرس تعیین کند یا از انجمن صنفی کمک بخواهد، نه اینکه بدون اطلاع قبلی اعلام کند دارندگان کارت مهارت جوشکار عمومی بیمه نمی‌شوند.

رئیس انجمن صنفی جوشکاران و اسکلت سازان تهران در پایان با بیان اینکه ۹۰ درصد افرادی که کارت مهارت جوشکار عمومی دارند کارگر ساختمانی هستند اظهار داشت: تامین اجتماعی می‌خواهد با دو دسته کردن کارگران به دو رشته جوشکاری و اسکلت سازی از بیمه کردن این قشر زحمتکش شانه خالی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز