خبرگزاری کار ایران

جاهدی در نشست خبری مطرح کرد:

تمرکز رویداد رشدآفرینی بر روی ترویج کارآفرینی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۱۵۷

مدیر علمی رویداد رشد آفرینی گفت: تمرکز این رویداد بر روی ترویج کارآفرینی است که گاهی اوقات فرصت و جایگاه کمتری در این رویدادها دارد و زمان کمی را به توانمندسازی اختصاص می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،غلامرضا عباس زاده مدیر مرکز نوآوری شهرداری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: فراخوان رویداد رشد آفرینی از دیروز آغاز شده و تا ١٣ مرداد ادامه دارد؛ پیش بینی مرکز نوآوری شهرداری و مرکز رشد ict پارک علم و فناوری خراسان رضوی ثبت نام بیش از ١٢٠ ایده در این رویداد است.

وی افزود: در تاریخ ١٥ مرداد کارگاه ارائه استارتاپی را برگزار خواهیم کرد و در ١٧ مرداد نیز ایده‌های مرتبط با حوزه شهری مشهد مشخص می‌شوند که در رویداد رشد آفرینی برای ارائه ایده شرکت می‌کنند.

همچنین دکتر علی جاهدی مدیر علمی این رویداد گفت: رویداد رشدآفرینی در تعامل چند بازیگر اصلی اکوسیستم کارآفرینی و نظام نوآوری استان تعریف و طراحی شد. رویداد رشدآفرینی یک مدل تکامل یافته از رویداد کارآفرینی است که در چند سال گذشته با عناوینی مانند استارت‌آپ ویکند و یا رویدادهای استارت‌آپی شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: رویداد رشدآفرینی تمرکز ویژه‌ بر روی مسائل واقعی شهر مشهد دارد و شهرداری مشهد به عنوان یک نهاد عمومی جهت‌دهی می‌کند، مخاطبین رویداد برای محورهایی که مشخص شده، ایده‌های خود را ارائه می‌کنند و ما علاقه‌مند هستیم که در شهر مشکلات کسب‌وکارهای نوپا حل شود.

مدیر علمی رویداد رشدآفرینی مطرح کرد: شهرداری مشهد سعی می‌کند به عنوان نهاد صاحب مسئله در این رویداد، در کنار پارک علم و فناوری و شرکت سرمایه‌گذاری مسائل خود را در اختیار علاقه‌مندان به کارآفرینی قرار دهد تا مسائل خود را از طریق استارت‌آپ‌ها حل کند.

جاهدی تشریح کرد: مدل جدیدی از رویدادها به عنوان رویدادهای ریورس‌پیج (ارائه معکوس) در چند سال اخیر شکل گرفته است و ما سعی می‌کنیم که در این رویداد، با ریورس‌پیچ جلو برویم و این‌گونه نیست که علاقه‌مندان و مخاطبین این رویداد در هر فضا و موضوعی که علاقه دارند، کار ‌کنند. بلکه باید در این امر مهم گام‌های موثری برداشته ‌شود.

وی افزود: رویداد رشدآفرینی با محورهای آلودگی هوا، پسماند و پارک‌ها و فضای سبز شهری کار خود را آغاز خواهد کرد و علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌های خود را در این سه محور مورد نظر داشته باشند.

مدیر علمی رویداد رشد آفرینی خاطر نشان کرد: تمرکز این رویداد بر روی ترویج کارآفرینی است که گاهی اوقات فرصت و جایگاه کمتری در این رویدادها دارد و زمان کمی را به توانمندسازی اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه «در رویداد رشدآفرینی که سه گام اصلی دارد،به طور ویژه موضوع توانمندسازی مورد توجه قرار گرفته است»، گفت: گام اول رویداد ایده‌پردازی و گام دوم کمپ آموزشی استارت‌آپی و یا کارآفرینی  است که در بازه زمانی دو هفته‌ای انجام می‌شود. در گام سوم مسابقه نهایی استارت‌آپی برگزار می‌شود. انتظار داریم علاقه‌مندان در این دوره‌ها نسبت به مفاهیم کارآفرینی آشنا شوند و آن‌ها را فرا بگیرند.

جاهدی بیان کرد: تیم‌هایی که وارد این فضا می‌شوند در معرض آموزش قرار می‌گیرند و اساتید و منتورهای کسب‌وکار که بسیار در این زمینه با تجربه و از دانش ارزشمندی برخوردار هستند در کنار تیم‌ها قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند افراد را با ایده‌‌هایی که ارائه کردند، توانمندتر کنند.

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است تمامی تیم‌هایی که در همایش اول ایده خود را ارسال می‌کنند فارغ از اینکه اول، دوم و یا سوم شوند این امکان را دارند که در گام دوم همراه رویداد رشد آفرینی باشند و در این گروه توانمندسازی قرار گیرند. همچنین افرادی که نتوانستند در بازه زمانی مشخص، ثبت‌نام و ایده خود را  ارسال کنند هم این فرصت را خواهند داشت که بعد از همایش به این کمپ بپیوندند و در کارگاه‌های آموزشی حضور به عمل آورند.

مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: باید در حوزه توانمدسازی روی تشخیص مسئله و مهارت‌های حل مسئله تمرکز کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد کمتر شاهد ایده‌های تکراری و یا فاقد نوآوری و ارزش‌آفرینی برای شهر، استان و کشور خواهیم بود. اگر مخاطبین ما بیشتر بتوانند مسائل را تشخیص دهند، کشف کنند و فرصت‌های کارآفرینی را به دست آورند قطعا راه و روش‌های حل مسئله کارآمدتر خواهد شد.

جاهدی با اشاره به اینکه «در کنار کارگاه‌های آموزشی هشت منتورینگ و یا مربی وجود دارد»، خاطر نشان کرد: همه تیم‌هایی که در این فرآیند توانمندسازی حضور دارند با یکی از منتورها ارتباط برقرار می‌کنند و در بازه زمانی مشخص به صورت تخصصی روی آن تیم و ایده متمرکز می‌شوند و تیم‌ها را در ضعف‌هایی که با آن مواجه هستند، کمک می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز