خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی با انتقاد از شرایط ناهنجار اقتصادی كشور تاكید كرد:

دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۰۲

باید پرسید امروز چه بلایی برسر قانونمندی و قانون‌گرایی آمده است؟ بخاطر بداخلاقی‌ها و گسترش فساد، امروز به سمت بی‌اعتمادی و عدم رضایت عمومی درحال حرکت هستیم. در زمینه عدالت و امنیت اجتماعی نیز ناامنی به شکل خانوادگی، فرهنگی، سیاسی و غیره گسترش پیدا کرده است.

ایلنا: حسن روحانی(رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام) پیش از ظهر امروز(22 فروردین) با حضور در همایشی که از سوی حامیان وی برگزار شده بود، گفت: دولت سازندگی درآمدی که در اختیار داشت کمتر از ۲۴ درصد درآمد ارزی این ۸ سال بود. علاوه براین وضعیت امروز در مقایسه با دولت اصلاحات نیز به همین شکل است. متاسفانه این اولین باری است که رشد اقتصادی کشور منفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی افزود: از کارآمدی بگویم که در این مدت سخن‌های زیادی ازآن گفته شده اما فعالیت زیربنایی کمتر دیده شده است. باید پرسید امروز چه بلایی برسر قانونمندی و قانون‌گرایی آمده است؟ از اعتماد و رضایت عمومی بگویم که بخاطر بداخلاقی‌ها و گسترش فساد امروز به سمت بی‌اعتمادی و عدم رضایت عمومی درحال حرکت است. در زمینه عدالت و امنیت اجتماعی نیز ناامنی به شکل خانوادگی، فرهنگی، سیاسی و غیره گسترش پیدا کرده است.

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز كه ما روزهای حساس و سخت ایران را می‌گذرانیم، زمان فداکاری و حماسه است. دلیل حساسیت امروز این است که متاسفانه با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بخاطر تحریم‌ها و سوءمدیریت‌ها مواجه شده‌ایم.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت امروز کشور عنوان کرد: مدیریت اقتصادی کشور به جای اینکه در این شرایط حساس با تکیه بر قدرت و مقاومت مردم پیام رشد پایدار را به جهانیان بدهد، پیام ضعف به تحریم کنندگان می‌دهد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: همه ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان به پای تحریم‌ها نوشت همین مدیریت بود که تحریم را به سخره می‌گرفت و آن را کاغذ پاره می‌خواند در حالی که می‌توانستیم با تدبیر عزتمندانه این تحریم‌ها را تقلیل دهیم.

وی با تاکید براینکه ما در عرض ۵ ماه در زمینه ارز شاهد ۶۰ تصمیم مختلف بودیم، گفت: جانشین شدن تصمیمات فردی به جای عقل جمعی و گسستگی پیوند نظام اجرایی با نخبگان علمی، عدم استفاده از مشورت فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و بازگشت به عقب در رویکرد تصدی گرایانه دولت در اقتصاد موجب شده که ایران روزهای سختی را بگذراند. من به عنوان فرزند ایران و سرباز انقلاب باید وظیفه‌ای را بر دوش خود احساس کنم مگر آنچه من در حوزه و دانشگاه آموختم هدیه مردم نیست بنابراین آیا نباید رئیس جمهوری بار مسئولیت را به دوش گیرد که ملی بیاندیشد و نه حزبی.

روحانی ادامه داد: در شرایط حساس و ویژه کنونی من بخاطر احساس مسئولیت شخصی و فردی و به دلیل نظر مشورتی بزرگان نظام وارد عرصه شده‌ام. بزرگانی که همواره برای من مورد تکریم و احترام بودند و سال‌ها با آن‌ها کار کرده‌ام. عزیزانی که با هم در مجالس و مجامع مختلف کنار هم بودیم. در این میان تشکل‌ها و احزاب و کسانی بودند که با زبان مختلف به من گفتند وظیفه داری بار مسئولیت را به دوش گیری و من بخاطر امیدی که به راه حل مشکلات دارم آن را پذیرفتم.

وی با تاکید براینکه من پیش پای این ملت بن بستی نمی‌بینم، گفت: باید تدبیر جای بی‌تدبیری را بگیرد و باید کاری کنیم که مردم حاکمان اصلی این کشور باشند. روزگار، روزگار فداکاری است و دوران تن‌آسایی و عافیت‌طلبی به پایان رسیده است.

روحانی خطاب به حاضران و فعالان سیاسی خاطرنشان کرد: بیایید آبرو‌ها را هزینه کنیم و برای عظمت این کشور بزرگ کمر همت را ببندیم. ما دارای توان و قدرت بالا و نیروهای تحصیل کرده هستیم در حالیکه متاسفانه سرمایه‌های صنعتی گسترده ما تعطیل و نیمه تعطیل هستند و بخش کشاورزی ما بخاطر بی‌تدبیری حداکثر استفاده بی‌بهره است.

وی افزود: مهارت‌های مذاکراتی ما باید در مسیر برد برد قرار گیرد چراکه سیاست خارجی تنها یک شعار نیست بلکه علم و هنر است و نیاز به دانشمندی هنرمند برای اجرای آن داریم.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه باید دوران جدیدی در مدیریت کشور آغاز شود، گفت: این دوره نه بر پای ستیزه جویی‌ها و کنار گذاشتن بخش بزرگی از ظرفیت‌های داخلی بلکه با گردهمایی‌ها و وحدت‌ها میسر می‌شود.

روحانی گفت: ‌ امروز دولتی موفق خواهد بود که فراجناحی باشد مگر می‌توان با یک جناح کشور را اداره کرد؟ اگر می‌شود پس حتما همه مردم نیز باید از این ۸ سال راضی باشند. من معتقدم کشور را ملت اداره می‌کنند نه یک حزب و جناح.

وی افزود: ما باید همه انسان‌های کارآمد را به کار گیریم و از هر کس که در فکر فداکاری برای نظام است، بهره جوییم. سوال بزرگ این است که چرا با دلایل واهی امروز بخش بزرگی از مدیران و نخبگان کشور را منزوی کردیم؟ چرا این همه بازنشستگی‌های زودهنگام با توجیه‌های بی‌دلیل در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد؟ مگر شما حق دارید سرمایه‌های ملی را تلف کنید؟

روحانی با تاکید براینکه نخبگان و بزرگان کشور سرمایه ملی هستند، گفت: مگر شما حق دارید چهره سرمایه‌های ملی و کسانی که همواره در راه خدمت به نظام بوده‌اند را با تهمت، افترا و دروغ مخدوش کنید؟

وی ادامه داد: باید باور ما این باشد که ما مالک کشور نیستیم. رئیس جمهور باید ایمان داشته باشد که صرفا و صرفا و صرفا یک امانت دار از سوی مردم است و احساس مالکانه را کنار بگذارد. شما با چه حقی هر روز دست در جیب مردم می‌کنید و نصف پول آن‌ها را برداشت می‌کنید با همین کار‌ها ارزش پول ملی را نصف کردیم و تنها شعار می‌دهید.

روحانی با بیان اینکه در دوران جدید مدیریت ملاک شایستگی است نه وابستگی، تصریح کرد: دوران جدید مدیریت کشور باید راه‌حل رفع تنش‌های داخلی و خارجی را با ابتکار ارائه کرده و آن را تحقق بخشد. من معتقدم همه این‌ها با تدبیر و امید شدنی است.

وی ادامه داد: ما امروز نیاز به فرهنگ پویا، اقتصاد شکوفا و سیاست راه گشا داریم و اداره کشور باید براساس استفاده از همه نیروهای لایق و کارآمد باشد به گونه‌ای که همه مردم ایران باید احساس عدالت به معنای فرصت برابر را داشته باشند.

روحانی با تاکید براینکه قانون اساسی برای همه اقوام و مردم حقوق برابری را مقرر کرده است، گفت: شیعه و سنی، ترک و کرد و بلوچ و همه اقوام مذاهب و حتی اقلیت‌های دینی باید این عدالت را احساس کنند. اگر مردم بار مسئولیت اجرایی کشور را بر دوش من بگذارند منشور حقوق شهروندی تدوین خواهم کرد که در این منشور تمام مردم احساس برابری می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت من دولت امید خواهد بود، گفت: من دولت راست گویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد. من آمده‌ام تا برای ایران اسلامی نجات اقتصاد ایران تعامل سازنده با جهان و احیای اخلاق جامعه تدبیر و امید را تشکیل دهم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: زنده باد اخلاق، زنده باد صداقت، زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال، زنده باد تدبیر، زنده باد تدبیر و امید، زنده باد اسلام، زنده باد ایران.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما حماسه سیاسی را به فرمان مقام معظم رهبری در ۲۴ خرداد ماه با دولت تدبیر و امید خواهیم آفرید و با این دولت حماسه اقتصادی را نیز رقم خواهیم زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز