خبرگزاری کار ایران

«برای کامیون‌ها» از ماکان اشگواری منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۲۴۹

ماکان اشگواری آلبوم موسیقی «برای کامیون‌ها» را دوم اسفند منتشر می‌کند.

به گزارش ایلنا، آلبوم «برای کامیون‌ها» دومین اثر مستقل ماکان اشگواری (بعد از آلبوم هجده) روز دوم اسفند ماه منتشر می‌شود و این در حالی است که او قطعات این آلبوم را  طی چهار شب در سومین فستیوال صداهای تجربی از دوم تا پنجم اسفند ماه در عمارت روبه‌رو اجرا می‌کند.

ماکان اشگواری در دفترچه این  آلبوم نوشته است:

«برای کامیون‌ها» حاصل دو سفر است؛ طرف الف: سفر جغرافیایی. رفتن از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر. با ماشین، قطار، هواپیما، یا کامیون... کامیون‌ها در شهر هم هستند، ولی انگار به آنجا تعلق ندارند... کامیون باید در جاده باشد.

طرف ب: سفری در زمان... به گذشته. به یاد آوردن چیزی، نه به آن شکل که واقعا اتفاق افتاده، به آن شکل که تو به یاد می‌آوری... تار، و تحریف شده.»

این آلبوم در واقع ماحصل سفرهای اشگواری به مناطق مختلف است. 5 قطعه به شکل زنده در مکان‌های خاصی از فرحزاد (روستایی در نزدیکی جندق) ، اصفهان، تهران، بوشهر و اهواز ضبط شده است؛ و 5 قطعه دیگر برای بازخوانی انتخاب شده‌اند که هر کدام از آنها شکل تغییر یافته‌ی اشعار یا ترانه‌هایی از اشعار و ترانه‌های کلاسیک فارسی ست.

اشعاری این آلبوم سروده‌هایی از حافظ، سعدی، عثمان مروندی، عارف قزوینی، ملک الشعرای بهار و ترانه‌های محلی جنوب غرب ایران است.

اشگواری جدای از خوانندگی و آهنگسازی، در تئاتر فعالیت دارد و تجربیاتی هم در هنر پرفورمنس انجام داده است. او در نمایش‌های مختلفی ازجمله «سکسکه»، «بازگشت پسر نافرمان» ، «ویتسک»، «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» و «لیما» حضور داشته است، و در نقش خواننده و شاعر فعالیت‌هایی انجام داده است که می‌توان به آلبوم‌های «دور» با امیر صارمی، «کماکان»، موسیقی متن فیلم «در دنیای تو ساعت چند است»، «ساحل تهران»، و «در مزرعه» از گروه «آدمک» اشاره کرد.

 نسخه دیجیتالی «برای کامیون‌ها» در سایت بیپ‌تونز ارائه می‌شود.

«برای کامیون‌ها» از ماکان اشگواری منتشر می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز