خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری:

رسیدگی سریع به پرونده‌ها بخشی از عدالت است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۵۹۸

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: رسیدگی سریع به پرونده‌ها بخشی از عدالت است و اگر شخصی حقی در موضوعی دارد با حکم عادلانه و به سرعت باید رسیدگی شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین بهرامی در اختتامیه چهارمین همایش مدیران دفاتر استانی ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) گفت: بار سنگینی از دیوان عدالت اداری بر دوش مدیران دفاتر استانی است و در حدود نیمی از پرونده‌‌‌ها در استان‌ها ثبت و ارسال می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری بیشترین آمار ارسالی را از استان اصفهان دانست و اظهار داشت: ارشاد و راهنمایی مدیران دفاتر استانی کمک بسزایی در جلوگیری از تشکیل پرونده‌‌ها می‌‌کند و از ورود موضوعاتی که دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی به آنها ندارد جلوگیری می‌شود.

بهرامی به تفکر، تحول و ابتکار در امور تأکید و تصریح کرد: ابتکار در امور موجب تسهیل در کارها می‌شود و در چندین ماه گذشته تحولاتی هم در دیوان عدالت اداری شکل گرفت و معاونت‌های جدید تأسیس شد و توانستیم با دقت و سرعت بیشتری به امورات رسیدگی و آثار مثبت آن را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: در واقع دیوان عدالت اداری مرجع تظلمات اداری بوده و هدف از تأسیس آن شکایات مردم علیه دستگاه‌های اجرایی و برخی از موسسات عمومی است. 

بهرامی در ادامه به سرعت رسیدگی در پرونده‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: رسیدگی سریع به پرونده‌ها بخشی از عدالت است و اگر شخصی حقی در موضوعی دارد با حکم عادلانه و به سرعت باید رسیدگی شود.

رئیس دیوان عدالت اداری تعداد پرونده‌های وارده را بیشتر از ظرفیت دیوان دانست و افزود: در ماه گذشته حدود چهارده هزار پرونده در شعب بدوی مختومه شده است در حالیکه آمار مشابه سال گذشته میزان مختومه را هفت تا هشت هزار پرونده اعلام کرده که از تلاش قضات و کارکنان تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

و اضافه کرد: در موضوعات مشابه که حجم پرونده‌‌ها افزایش می‌یابد با تعامل دستگاه مربوطه می‌توان از این حجم پرونده جلوگیری و با صدور رأی وحدت رویه می‌توان سرعت کار را بیشتر و از اطاله دادرسی جلوگیری کرد.

گفتنی است در پایان این همایش مدیران برتر دفاتر استانی در دو گروه انفرادی و تیمی انتخاب و با اهدای لوح از آنان تقدیر به عمل آمد. استان خراسان رضوی، فارس و یزد در گروه انفرادی و استان اصفهان به عنوان دفتر برتر در حوزه کار گروهی انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز