خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات:

سال‌هاست از بحران صحبت می‌شود اما زمان حادثه آمادگی نداریم/ ترافیک بالای شبکه، مهم‌ترین بحران در زمان زلزله است

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۲۸۸

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات گفت: سال‌های بسیار زیادی است که در ارتباط با بحران صحبت می‌شود و مانور اجرا می‌شود اما در زمان حادثه آمادگی لازم را نداریم که باعث می‌شود تا غافگیری ایجاد می‌شود و همین مسئله غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صادق بیگ‌پور رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات و مشاور وزیر ارتباطات در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و شرکت‌های تابع با اشاره به زلزله‌های اخیر در کرمانشاه، کرمان و تهران گفت: مهم‌ترین مشکلی که در حوزه ارتباطات در زمان بحران مانند زلزله ایجاد می‌شود ترافیک بالای شبکه و وابستگی شبکه ارتباطات به برق است که باعث می‌شود تا در مناطقی اختلال در ارتباط‌ها ایجاد شود و برخی از سایت‌های ارتباطی از مدار خارج شوند.

بیگ‌پور با بیان اینکه غافل‌گیری مهم‌ترین نقطه ضعف دستگاه‌ها در حوادث است، گفت: سال‌های بسیار زیادی است که در ارتباط با بحران صحبت می‌شود و مانور اجرا می‌شود اما در زمان حادثه آمادگی لازم را نداریم که باعث می‌شود تا غافگیری ایجاد می‌شود و همین مسئله غیرقابل قبول است.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های مهم، استفاده از تجهیزات باکیفیت است. برخی از تجهیزات و امکانات فرسوده هستند و یا قابلیت تحمل شوکی همچون حادثه زلزله را ندارد.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات اظهار داشت: در حوادثی همچون زلزله باید آرامش حفظ شود و نباید مدیران به موضوع حادثه دامن بزنند تا در محیطی منطقی و با آرامش تصمیم گیری بکنند.

بیگ‌پور درباره اهمیت بالای ارتباطات در زمان بحران خاطرنشان کرد: ایجاد پایداری ارتباطات در میان عموم مردم باعث آرامش و ایجاد بار مثبت روانی می‌شود و در صورت نبود ارتباطات مناسب چالش‌های جدید و بیشتری ایجاد می‌شود.

بیگ‌پور نسبت به مدیریت‌های جزیره‌ای مانند زلزله‌های اخیر کرمان و کرمانشاه گفت: استفاده از امکانات و تمام ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید تحت مدیریت و هماهنگی اداره کل آی سی تی استان‌ها انجام شود.

وی درباره آزمایش بالن سیار مخابراتی در زلزله کرمانشاه و اربعین اظهار داشت: بر اساس دستور وزیر قرار است این بالن در تمامی استان‌ها تهیه شود تا در مواقع بحران به ارتباطات پایدار کمک کند. از مدیران استانی درخواست می‌شود تا در مواقع بحران با هماهنگی ستاد مدیریت بحران به مردم پیامک‌هایی را به منظور اطلاع‌رسانی ارسال کنند و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه نیز برای اطلاع رسانی به مردم با ستاد مدیریت بحران هماهنگی داشته باشند و از ارسال هر گونه پیامک تبلیغاتی در زمان بحران همچون زلزله اکیدا جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز