خبرگزاری کار ایران

لاهیجان‌زاده خبر داد:

ورود هیئت عراقی به خوزستان برای شرکت در برنامه مشورتی احیای تالاب‌های بین‌النهرین

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۲۶۶

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان‌خوزستان گفت: احیای تالاب‌های بین‌المللی و کاهش گرد و غبار برای ما بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هیات عراقی همراه دبیر کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌‌های رامسر از طریق مرز شلمچه وارد خاک ایران شدند.

احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص بازدید این هیئت، گفت: به دنبال توافق وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزارت خارجه عراق هر دو کشور جهت احیای و بهبود تالاب های بین المللی برنامه مشترکی را آغاز کردند تا وضعیت تالاب هورالعظیم را به روزگار مطلوب گذشته باز گردانند و از آنجا که نقش تالاب ها در کاهش آلودگی هوا برای ما بسیار مهم است، احیای تالاب ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: به  همین منظور هیئتی از متخصصان ایرانی در حوزه تالاب و امور آب، با همکاری سازمان ملل از کشور عراق و تالاب‌ های این کشور و اقداماتی که در زمینه احیای آن صورت گرفته، بازدید نموده و متقابلاً هیئتی از عراقی به ایران آمده‌اند تا در زمینه احیای تالاب ها از اقدامات ایران در زمینه احیای تالاب های شادگان و هورالعظیم بازدید نمایند.

لاهیجان زاده ادامه داد: نماینده سازمان ملل در کنوانسیون رامسر هم در این بازدید حضور دارد و قرار است دیدگاه ها و راهکار های دو کشور جهت بهبود وضعیت تالاب های بین النهرین خصوصاً تالاب هورالعظیم در نشست‌های مشورتی با مسئولین مورد تبادل نظر قرار گیرد.

 وی گفت: در طول اقامت این هیئت عراقی، بازدید از تالاب های شادگان و هورالعظیم انجام خواهد گرفت و به دنبال آن مطالب و نظرات کارشناسی در این زمینه بیان خواهد شد و امیدواریم در نشست نهایی مصوباتی از این بازدید ها داشته باشیم تا زمینه احیای تالاب های دو کشور فراهم گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز