خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت در سرپل ذهاب:

انتقال تخت‌های دیالیز از قصر شیرین به سرپل ذهاب ظرف سه هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۴۳۱

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در شهرستان سرپل ذهاب تا قبل از وقوع زلزله یک بیمارستان ۵۰ تختخوابی وجود داشت و در حال حاضر با راه‌اندازی بیمارستان جایگزین، ۵۰ تخت بیمارستانی و ۱۶ تخت اورژانس در مدار خدمت رسانی به مردم قرار گرفته‌است.

 به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی در حاشیه افتتاح بیمارستان جایگزین شهدای سرپل اظهار داشت: این بیمارستان ۲ اتاق عمل، ۴ تخت آی سی یو و سی سی یو، ۸ تخت زایمان و بخش‌هایی مانند اورژانس، اطفال و داروخانه دارد و  خوشبختانه سی تی اسکن، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی در شهرستان سرپل ذهاب از روزهای گذشته به مردم خدمات ارائه می‌داد.

 وی تصریح کرد: پس از زلزله، پزشکان عمومی و متخصصان زیادی در شهرستان سرپل ذهاب حاضر شدند اما این به معنی حل تمام مشکلات مردم نیست زیرا در شرایط سردی هوا و آلودگی احتمالی آب آشامیدنی، امکان بروز بیماری‌های مختلف وجود دارد.

 سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه روزانه ۴ هزار ویزیت سرپایی و ۴ هزار نسخه دارویی در سرپل ذهاب ارائه می‌شود، افزود: سرپل ذهاب دو کمبود در حوزه بهداشت و درمان دارد که ظرف سه هفته آینده برطرف می‌شود یکی انتقال تخت‌های دیالیز از قصر شیرین به سرپل ذهاب و دیگری راه‌اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این شهرستان است.

حریرچی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت، یادآور شد: تا کنون ۲۵۵۰۰ واکسن آنفلوانزا برای مردم مناطق زلزله زده تزریق شده همچنین برای کل مصدومان واکسن کزاز تزریق شده است.

 قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به پذیرش ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر از مصدومان مناطق زلزله در بیمارستانهای کرمانشاه، تهران، البرز و همدان، خاطرنشان کرد:۱۸۳۱ عمل جراحی برای مصدومان زلزله غرب کشور انجام شد.

حریرچی اضافه کرد: خدمات بهداشتی و درمانی پس از وقوع زلزله به خوبی و به موقع ارائه شد و در حال حاضر، ۲۲۱ مصدوم این حادثه هنوز در بیمارستانها بستری هستند.

 وی در پایان یادآور شد: خوشحالیم که هیچ موردی از فوت مصدومان در حین انتقال به مراکز درمانی ثبت نشد که این موضوع مورد توجه و تعجب نمایندگان صلیب سرخ جهانی نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز