خبرگزاری کار ایران

از یک زمین بایر تا ورزشگاهی مدرن در قلب صنعت و تولید غرب تهران

حمیدی: با احداث یک خوابگاه کامل ترین مجموعه ورزشی کارگری را خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۳۰۸

شاید کمتر کسی باور داشت که این زمین بایر یک روزی محل برگزاری اردوهای تیم های بزرگی مثل تیم های ملی و تیمی مثل پرسپولیس باشد و روزانه چندین مسابقه در رشته های مختلف کارگری در این محل برگزار شود.

 در ادامه معرفی مجموعه های تفریحی و ورزشی کارگران کشور امروز به سراغ مجموعه ورزشی کارگران استان تهران می رویم.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا ؛ مجموعه ایی که تا اوایل سال 70 یک زمین بایر و مخروبه بود که محل تخلیه زباله های منطقه جاده قدیم و برخی صنایع و کارخانجات کوچک منطقه بود.

شاید کمتر کسی باور داشت که این زمین بایر یک روزی محل برگزاری اردوهای تیم های بزرگی مثل تیم های ملی و تیمی مثل پرسپولیس باشد و روزانه چندین مسابقه در رشته های مختلف کارگری در این محل برگزار شود.

اما آن سالها و در حالی که ماده 154 درآمدهای خوبی را به سمت ورزش و تفریحات سالم کارگران سرازیر کرده بود باید چنین فضاهایی پیدا میشد  تا وزارت کار آن روز بتواند اقدام به احداث ورزشگاه یا فضای تفریحی کند آنهم در تهرانی که واقعا برای زمین با محدودیت های فراوانی مواجه است.

حاج مرادعلی شیرانی مدیرکل وقت تربیت بدنی کارگران از طریق ارتباطی که با وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان زمین شهری داشت و با حمایت های وزیر کار وقت انگشت روی این زمین بزرگ گذاشت و به هر حال سند آن به نام کارگران ثبت شد البته با مشکلات و موانعی بسیار که به هر حال این اتفاق افتاد.

در فاز اول یک زمین چمن و   دو باب سالن چند منظوره احداث شد و بعد تحویل اداره کل کار استان تهران شد.

در حالیکه همان موقع و اوایل دهه 70 اداره تربیت بدنی کارگران تهران با مدیریت حسن حمیدی استقلال یافته بود و فضایی برای ورزش کلانشهر کارگران تهران در اختیار نداشت  وزارت کار تصدی این ورزشگاه را به اداره تربیت بدنی کارگان واگذار کرد.

ورزشگاهی که نیمه کاره بود و کلی کار داشت تا به یک مکان خوب تبدیل شود و انصافا بعد از حرکت بزرگ آقای شیرانی در جذب این سرمایه بزرگ حسن حمیدی با تیمی از همکاران دلسوز و همفکرش یک بازسازی کلی را برای رسیدن به ورزشگاهی مطلوب و ایداه آل از سال 74 به بعد شروع کردند.

بعد از گذشت بیش از دو دهه حالا نام ورزشگاه کارگران تهران به قدری معروف و شناخته شده هست که تقریبا تمامی رسانه و هواداران ورزش به خصوص فوتبالی ها خیلی خوب آن را می شناسند به رقم اینکه در کیلومتر 7 جاده قدیم واقع شده و تصور این بود که فقط کارگران ممکن است از این مجموعه استفاده کنند اما حالا الگویی شده برای سایر ورزشگاههای استان تهران و بسیار هم شناخته شده است. به اعتقاد ما در حفظ و نگهداری و مرمت این ورزشگاه خیلی خوب کار شده است و این حلقه مفقوده تمامی ورزشگاههای ایران است که اگر خوب نگهداری شود همانند ورزشگاه کارگری شهید معتمدی و ورزشگاه شماره دو کارگران می تواند در آمد زا هم باشد و حداقل هزینه های خود را در بیاورد.

قرارداد چند فصلی که با پرسپولیس بسته شد دوسر برد برای ورزشگاه شماره دو کارگان  بود چرا که هم درآمد نسبتا خوبی نصیب اداره کل ورزش کارگران تهران کرد و هم اینکه ورزشگاه و پتانسیل ورزش کارگرای را به جامعه و مردم شناساند. از محل همان در آمدها کار توسعه این ورزشگاه به سرانجام رسید.

با تکمیل شدن ورزشگاه و اضافه کردن دو زمین چمن استاندارد- دو باب سالن سرپوشیده کامل برای برگزاری رشته های مختلف- استخر و سونای شیک و مرتب- ایجاد تالاری مدرن و زیبا با ظرفیت مهمانپذیری حدودا 1000 نفر و ساختمان اداری و فضای سبز داخل ورزشگاه تقریبا می توان هر نوع فعالیت ورزشی را در این مجموعه انجام داد.

اغلب مسابقات قهرمانی کارگران تهران و یا مسابقات مهم و مراحل نهایی کشوری در این مجموعه برگزار می شود و به گفته حسن حمیدی مدیر مجموعه و رییس هیات کارگری ورزش استان تهران در صورت تخصیص اعتبارات لازم اگر یک خوابگاه مجهز به مجموعه اضافه شود از هر نظر ورزشگاه کارگران استان تهران کامل و آماده برگزاری اردوهای متعدد و مسابقات مختلف خواهد بود.

سیدرضافیض آبادی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز