خبرگزاری کار ایران

کریم حاجی‌زاده:

عشایر ظرفیت بارز گردشگری در اردبیل هستند/ ضرورت تأمین اعتبار مطالعه کوه سبلان برای تکمیل پرونده ثبت جهانی

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۵۷۵

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل به ضرورت اجرای مصوبات کارگروه گردشگری تاکید کرد و گفت: متأسفانه 80 درصد مصوبات کارگروه گردشگری استان اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی‌زاده در جلسه کارگروه گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: گردشگری از محورهای توسعه استان است و به دلیل اینکه فرابخشی است اجرای برنامه‌های آن نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی عضو کارگروه است.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ضرورت اجرای مصوبات کارگروه گردشگری تاکید کرد و گفت: متأسفانه 80 درصد مصوبات کارگروه گردشگری استان اجرا نمی‌شود.

کریم حاجی‌زاده تصریح کرد: گردشگری از محورهای توسعه استان قلمداد شده و به دلیل اینکه فرابخشی است اجرای برنامه‌های آن نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی عضو کارگروه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درباره ضرورت مطالعه گردشگری پایدار اردبیل ادامه داد: مطالعه اهمیت ویژه داشته و عنصر برنامه‌ریزی است که سال‌ها است به ضرورت آن تأکید داریم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه شرح خدمات گردشگری استان احصا شده اما محدودیت اعتباری دارد، متذکر شد: سال 82 طرح جامع گردشگری استان توسط دانشگاه تهران مطالعه شده که البته در مرحله شناخت بوده و راهبرد ندارد.
وی یادآور شد: در سفر رئیس‌جمهور به اردبیل به قابلیت‌های تاریخی و طبیعی اردبیل اشاره و به ضرورت مطالعه آن با کمک مشاور خارجی تأکید شده است و این مطالعات مورد تأکید است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بررسی‌ها نشان می‌دهد، مسافران خارجی علاقه‌مند به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و گردشگری عشایر هستند و برای جذب گردشگر خارجی می‌بایست به این دو حوزه توجه شود.

حاجی‌زاده به ضرورت تأمین اعتبار مطالعه کوه سبلان برای تکمیل پرونده ثبت جهانی تأکید و اضافه کرد: سبلان اولین اثر کره زمین با ظرفیت ترکیبی طبیعی، تاریخی و فرهنگی است.

وی ثبت جهانی این اثر طبیعی را مأموریت اصلی جهت پایداری گردشگری استان دانست و بیان داشت: انتظار می‌رود اعتبار 700 میلیون تومانی استانی جهت مطالعه تأمین شود.

نیازمند حضور در نمایشگاه های خارجی هستیم

همچنین معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت حضور اردبیل در نمایشگاه های خارجی گردشگری تاکید کرد.

قادر تقی‌زاده تاکید کرد: حضور در سه نمایشگاه استانبول، باکو و آلمان مورد تاکید است که انتظار می رود تامین اعتبار شود.

وی همچنین به ضرورت نصب تابلوهای گردشگری در محورهای مواصلاتی استان تاکید و خواستار موافقت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با درخواست های مطرح شده، شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: به ویژه نصب تابلو در محورهای اردبیل- آستارا و اردبیل- تبریز مورد تاکید است.

تقی زاده به‌ضرورت نصب نقشه‌های گردشگری نیز اشاره و تصریح کرد: 21 نقشه گردشگری در استان تدوین شده که انتظار می رود در فرودگاه اردبیل، پایانه مرزی بیله‌سوار، شورابیل و پارک ساحلی نقشه‌های گردشگری نصب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز