خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه بابت معوقات مزدی/کارفرما از پرداخت مطالبات خبر داد

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۱۴۸

بیش از ۵۰۰ کارگر صنعتی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، صبح امروز در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات مزدیشان می‌خواندند، دست از کار کشیدند. در همین زمینه کارفرما اعلام کرده ظرف یک هفته تمامی مطالبات باقی‌مانده پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دست‌کم ۵۰۰ نفر از کارگران بخش صنعتی مجتمع نیشکر هفت‌تپه از روز پنجشنبه گذشته تاکنون بابت مطالبات مزدی خود در اعتراض به سر می‌برند.

دلیل این اعتراض صنفی، پرداخت نشدن دستمزد ماه‌های خرداد، تیر و مرداد و وضعیت نامعلوم مزایای پاداش و بهره‌برداری دو سال گذشته عنوان شده است.

در عین حال از جانب کارفرما به این کارگران وعده پرداخت معادل یک ماه از معوقات مزدی برای امروز داده شده است و در ادامه همین وعده‌ها قرار است باقیمانده مطالبات آنها تا یک هفته دیگر پرداخت شود.

کارگران معترض می‌گویند در صورت تحقق این مسئله حاضرند برای اثبات حُسن نیتشان به اعتراض صنفی خود خاتمه دهند.

در این زمینه «سیامک افشار» قائم مقام مدیرعامل شرکت کشت و صنعت هفت تپه در گفتگو با ایلنا، تایید کرد: حداقل بخشی از مطالبات کارگران تا یک هفته آینده پرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضربخش زیادی از مطالبات معوقه و جاری کارگران شاغل و بازنشسته پرداخت شده است، افزود: به دنبال تامین منابع مالی برای پرداخت حداقل بخشی از مطالبات معوقه کارگران هستیم که حداکثر تا یک هفته آینده طول خواهد کشید.

وی در عین حال از عملیات کشت سه هزار هکتار نیشکر در مزارع این شرکت  خبرداد و گفت: در عملیات کشت  نیشکر بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر نیروی انسانی مشارکت دارند.

به گفته وی، طبق پیش‌بینی انجام شده دستیابی به تولید ۸۰ هزار تن شکر در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پس از ۱۵ سال ، امسال محقق می‌شود.

افشار مدت زمان کشت مزارع نیشکر در این شرکت را ۴۵ روز پیش بینی کرد و گفت:برداشت محصول نیشکر از مزارع و عملیات استحصال شکر در این شرکت  برای اولین باراز مهرماه آغاز می شود.

به گفته وی ،شرکت نیشکر هفت تپه یکی از بزرگترین کارخانه های کشور است که نقش مهمی در تولید شکر ، اشتغال و کشاورزی در استان خوزستان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز