خبرگزاری کار ایران

پایگاه خبری کنگره آمریکا:

پاره کردن برجام برای اطمینان از کارکرد درست تحریم‌ها لازم است/ قدرت منطقه‌ای ایران بعد از توافق ۲۰۱۵ افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۰۷۹

پایگاه خبری «هیل» با طرح این ادعا که چه کسی می‌تواند به این نتیجه قطعی برسد که ایران واقعا به تعهدات خود پایبند بوده است، نوشت: با توجه به ماهیت توافق هسته‌ای این تعجب‌آور نیست که ایران به آن پایبند بماند.

به گزارش ایلنا، پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا (هیل) در گزارشی مدعی شد: پاره کردن برجام برای اطمینان از کارکرد درست تحریم‌ها لازم است.

این گزارش تاکید می‌کند: مقابله با نفوذ ایران باید در اولویت سیاست‌های خاورمیانه آمریکا قرار می‌گرفت. اقدام اخیر در تصویب قانون تحریم‌های ایران در کنگره و امضای آن توسط ترامپ اولین قدم در این راستا بود. 

پایگاه رسمی خبری کنگره در ادامه این گزارش مدعی شده است: دلیل اولیه این اقدام، نفوذ ایران در منطقه بعد از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است. برای مقابله موفقیت‌آمیز با «اقدام‌های بی‌ثبات کننده ایران» در منطقه، آمریکا سعی در محروم کردن ایران از ضمانت‌های امنیتی که با توافق هسته‌ای به دست آورده دارد.

این گزارش در ادامه ادعاهای خود نوشت: ترامپ قانون اقدام‌های مقابله‌ای با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در سال ۲۰۱۷ را بعد از تصویب مجلس نمایندگان و مجلس سنا امضا کرد. ایران به حمایت‌هایش از برخی گروه‌های تروریستی در منطقه ادامه می‌دهد.

نویسنده مدعی شد:  برای موفقیت در نظارت بر ایران ما به فهم دینامیک سه تهدید سازماندهی شده از سوی این کشور نیاز داریم: برنامه هسته‌ای و توسعه موشک‌ها، اقدام‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و نقض حقوق بشر در داخل کشور.

این پایگاه خبری همچنین با بیان این ادعا که رابطه مشخصی میان «اقدام‌های بی‌ثبات کننده ایران» و برنامه هسته‌ای‌ این کشور وجود دارد، نوشت: برخی می‌گویند توافق هسته‌ای کارساز بوده و پاره کردن توافق هسته‌ای به نفع آمریکا نیست. با این حال مشکل این است که تاسیسات هسته‌ای ایران در پایگاه‌های نظامی تاسیس شده که بازرسان آژانس دسترسی به این تاسیسات ندارند. با این پیش فرض چطور می‌شود ادعا کرد که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است.

نویسنده این گزارش در پایان با طرح این ادعا که چه کسی می‌تواند به این نتیجه قطعی برسد که ایران واقعا متعهد بوده است، نوشت: با توجه به ماهیت توافق هسته‌ای این تعجب‌آور نیست که ایران به آن پایبند بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز