خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش خبر داد:

پیش‌بینی افزایش سالانه 3 درصدی محصلان رشته‌های مهارتی

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۱۸۰

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه 5 ساله آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در حال تدوین است، تصریح کرد: با افزایش 3 درصدی محصلان رشته‌های مهارتی در هرسال، قانون برنامه ششم توسعه محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در خصوص اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای تحقق قانون برنامه ششم توسعه در راستای تحصیل 50 درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، گفت: برای تحقق این موضوع  برنامه 5 ساله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در وزارت آموزش و پرورش تهیه شده و هم اکنون نیز با احصای نظرات اصلاحی، در حال تکمیل این برنامه هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه تکلیف افزایش پوشش برای آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در سیاست‌های مربوط به اشتغال و مصوبات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است، اظهارکرد: بر این اساس باید اذعان کرد که در 6 ماه اخیر نیز بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جمله مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در دولت بوده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای اجرای برنامه 5 ساله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیاز به همکاری دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه ها است، ادامه داد: در برنامه مذکور میزان نیاز به نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و ساختمان پیش بینی شده است.

زرافشان با اشاره به اینکه هم اکنون مجموع محصلان پایه اول و سوم رشته فنی و حرفه ای و کاردانش حدود 650 هزار دانش آموز است، خاطرنشان کرد: بر این اساس 38 درصد دانش آموزان در رشته‌های  فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می‌کنند از این رو در برنامه مذکور پیش بینی کرده‌ایم با افزایش 3 درصدی به اهداف در نظر گرفته شده برای تحصیل 50 درصدی دانش آموزان در رشته‌های مهارتی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز