خبرگزاری کار ایران

بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان 15 مرداد آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۱۰۰

بیست و سومین دوره المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان در دو بخش مردان و زنان از 15 مرداد در اراک آغاز به کار می کند.

به گزارش ایلنا،معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: یکی از اولویت های این دانشگاه ایجاد فضای شور و نشاط در میان دانشجویان است و از آنجا که این دانشگاه، یک مرکز آموزشی حاکمیتی و ماموریت گرا بوده و وظیفه اصلی آن تربیت معلم است، ملزم به فراهم کردن فضایی، مطلوب و مناسب هستیم.

معصومه علی نژاد ادامه داد: در این راستا یکی از برنامه هایی که در درجه نخست اهمیت قرار دارد توجه به ورزش در حوزه همگانی و قهرمانی است.

وی افزود: در هفته های اخیر که نخستین المپیاد ملی ورزش همگانی با حضور نمایندگان 95 دانشگاه از سراسر کشور برگزار شد، ورزشکاران دانشگاه فرهنگیان در بخش بانوان رتبه اول و چهارم و در بخش آقایان نیز مقام نخست را کسب کرد که این خود شور و نشاط خاصی را در دانشگاه بوجود آورده و بواسطه همین موفقیت های بزرگ، آماده ورود به بیست و سومین المپیادِ دانشگاه فرهنگیان، با شرایطی متفاوت از ادوار قبل می شویم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه نزدیک به سه هزار ورزشکار در این دوره از بازی های المپیاد دانشگاه فرهنگیان دارند، اضافه کرد: در این دوره از المپیاد، علاوه بر شناسایی قهرمانان، اهدافی چون تحقق اخلاق مندرج در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز جهت دهی و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان را دنبال می کنیم.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان نیز با اشاره به تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها، گفت: دانشگاه ها فرهنگیان در تمام استانها، پردیس های جداگانه برای بانوان و آقایان دارد و هریک از این پردیس ها دارای زیر مجموعه های متعدد در سایر شهرستان های هر استان هستند.

میترا روحی افزود: ویژگی دیگری که این دانشگاه را از سایر دانشگاه ها متمایز می سازد، این است که تمام فارق التحصیلان آن معلمانی هستند که قرار است در رده ها و مقاطع مختلف تحصیلی، فرزندان ما را آموزش بدهند، لذا انتظار این است که معلمانی از هر لحاظ آماده و سلامت پرورش بیایند که توجه به ورزش و تربیت بدنی، از جمله موارد حائز اهمیت در این راه است.

وی ادامه داد: تلاش داریم فرصتی را برای مشارکت دانشجویانی که در رشته های غیر از تربیت بدنی تحصیل می کنند، ایجاد کنیم تا بتوانند در کنار دیگر علاقه مندان، حضوری فعال و مشارکتی جدی در فعالیت های ورزشی دانشگاه داشته باشند.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: برای اینکه بتوانیم چهره های مستعدی را در حوزه ورزش قهرمانی معرفی کنیم، این دوره از المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنکیان را از سال قبل و هماهنگ با برنامه های مسابقات وزارت علوم، برنامه ریزی کردیم.

روحی یاد آور شد: پس از برگزاری المپیاد دانشگاه فرهنگیان، نفرات اول را برای شرکت در رقابت های سراسری دانشجویان کشور، در مناطق ده گانه معرفی خواهیم کرد تا با دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها رقابت کنند.

وی اظهار داشت: دراین میان برخی از قهرمانان دانشگاه فرهنگیان نیز در صورت کسب عناوین قهرمانی این فرصت را پیدا می کنند که با معرفی شدن به فدراسیون ورزش دانشگاهی، خود را برای حضور در یونیورسیاد جهانی دانشجویان که قرار است تابستان 98 در ایتالیا برگزار شود، آماده کنند.

روحی با بیان اینکه دراین دوره از المپیاد یک هزار و 140 نفر در بخش بانوان و یک هزار و 434 ورزشکار در بخش آقایان، به میزبانی اراک با یکدیگر رقابت خواهند کرد، افزود: مسابقات بانوان روزهای 14 تا 21 مرداد و در رشته های فوتسال، والیبال، بدمنیتون، تنیس روی میز، دو و میدانی و تکواندو و رقابت های آقایان نیز روزهای24 تا 31 مرداد ماه و در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، تکواندو و کشتی آزاد برگزار خواهد شد.

وی گفت: هماهنگی با فدراسیون های ورزشی برای استفاده از داوران رسمی و مجرب، ایجاد کارگروه های آموزشی برای ارتقای سطح دانش و آگاهی دانشجویان شرکت کننده در مسابقات از آخرین مطالب علمی و پژوهشی صورت گرفته در ورزش، برگزاری مراسم عبادی و فرهنگی، راه اندازی رادیو المپیاد و برپایی کلینیک های مشاوره و سلامت برای خدمات رسانی به دانشجویان در حوزه روان شناختی، از جمله برنامه های جانبی در این دوره از المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز