خبرگزاری کار ایران

فهرست گران‌ترین انتقالات ۱۲۴ ساله فوتبال جهان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۷۹۵

فهرست رکورد داران انتقالات گران فوتبال جهان از ۱۲۴ سال پیش تاکنون منتشر شد که نکته جالب قرار گرفتن گرت بیل بالا‌تر از پل پوگبا است.

رکوردداران انتقالات گران فوتبال جهان از ۱۲۴ سال پیش تاکنون با نرخ پوند انگلیس معرفی شدند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم وهمچنین در ضمن مابه التفاوت قیمت‌ها را با احتساب نرخ تورم به دلار آمریکا حساب می‌کنیم تا نرخ‌ها به سال ۲۰۱۷ به روز رسانی شود.

۱-نخستین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال جهان ویلی گراوز اسکاتلندی است که با ۱۰۰ پوند در سال ۱۸۹۳از وست برومویچ آلبیون به آستون ویلا با ۱۰۰ پوند انتقال یافت وبا احتساب نرخ تورم امروزی این انتقال ۱۳۲۵۰ دلار آمریکا آب خورد.

۲-انتقال بن گرین در سال ۱۹۰۳از بارنزلی به اسمال هیتس با مبلغ ۵۰۰ پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۶۳۹۰۰ دلار آمریکا می‌شود.

۳-انتقال اندی مک کوبی از ساندرلند به نیوکاسل یونایتد با مبلغ ۷۰۰ پوند در سال ۱۹۰۴که با احتساب نرخ تورم امروزی ۸۹۷۰۰ دلار آمریکا می‌شود.

۴-انتقال آلف کامون از ساندرلند به می‌دلزبورو در سال ۱۹۰۵با مبلغ ۱۰۰۰ پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۱۲۸۰۰۰ دلار آمریکا می‌شود.

۵-انتقال دانیل شیا از وستهام یونایتد به بلکبرن راورزدر سال ۱۹۱۳ با مبلغ ۲۰۰۰ پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۲۳۵ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۶-انتقال پرسی داوسون میدلسیان اسکاتلند به بلکبرن راورز در سال ۱۹۱۴ با مبلغ ۲۵۰۰ پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۲۸۶ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۷-انتقال دیوید جک با مبلغ ۳۵۰۰ پوند در سال ۱۹۲۰از پلی موث به بولتون واندرز که با احتساب نرخ تورم امروزی ۱۶۸ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۸-انتقال سید پادپوف از وستهام یونایتد به فالکریک با مبلغ ۵۰۰۰ پوند در سال ۱۹۲۲که با احتساب نرخ تورم امروزی ۳۲۶ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۹-انتقال باب کلی از برنلی به ساندرلند با مبلغ ۶۵۰۰ پوند در سال ۱۹۲۵که با احتساب نرخ تورم امروزی ۴۴۲ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۰-باز هم دیوید جک در سال ۱۹۲۸ رکورد انتقالات را می‌شکند وبا مبلغ ۱۰۸۹۰ پوند از بولنون واندرز به آرسنال می‌پیونددکه با احتساب نرخ تورم امروزی ۷۸۳ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۱-برنابه فریرا آرژانتینی با مبلغ ۲۳ هزار پوند در سال ۱۹۳۲ از تیم تایگربه ریورپلاته می‌پیوندد که با احتساب نرخ تورم امروزی یک میلیون ونهصد وشش هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۲-جانی موریس در سال ۱۹۴۹ از منچستریونایتد به داربی کانتری با مبلغ ۲۴ هزار پوندمی پیوندد که با احتساب نرخ تورم امروزی یک میلیون ودوازده هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۳-انتقال ادی کوئیلی از شفیلد ونزدی به پرستون نورث‌اند در سال ۱۹۴۹ با مبلغ ۲۶۵۰۰ پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی یک میلیون وصدوهفده هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۴-انتقال ترور فورد ولزی از آستون ویلا به ساندرلند در سال ۱۹۵۰با مبلغ ۳۰ هزار پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی یک میلیون ودویست وبیست وهفت هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۵-انتقال جکی سوئل از ناتس کانتری به شفیلد ونزدی با ۳۴۵۰۰ پوند انگلیس که با احتساب نرخ تورم امروزی یک میلیون ودویست ونود وسه هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۶-انتقال هانس یپسون سوئدی از آتالانتا به ناپولی با ۵۲ هزار پونددر سال ۱۹۵۲ که با احتساب نرخ تورم امروزی یک میلیون وهفتصد وهشتاد وشش هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۷-انتقال خوآن شیفیانو اروگوئه‌ای در سال ۱۹۵۴که اشک ۲۰۰ هزار برزیلی را در جام جهانی ۱۹۵۰ درورزشگاه ماراکانا در آورد از پنارول به آث میلان با ۷۲ هزار پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۲ میلیون وسیصد وپنجاه وسه هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۸-انتقال انریکه عمر سیوری از ریورپلاته به یوونتوس با ۹۳ هزار پوند در سال ۱۹۵۷ که با احتساب نرخ تورم امروزی ۲ میلیون وششصد وهفتاد وشش هزار دلار آمریکا می‌شود.

۱۹-انتقال لوئیس سوآرز اسپانیایی از بارسلونا به اینترمیلان با مبلغ ۱۵۲ هزار پوند در سال ۱۹۶۱که با احتساب نرخ تورم امروزی ۴ میلیون دلار آمریکا می‌شود.

۲۰-انتقال آنجلو سورمانی از مانتوآ ایتالیا به آ اس رم با مبلغ ۲۵۰ هزار پوند در سال ۱۹۶۳معادل ۶ میلیون ودویست هزار دلار آمریکا با نرخ به روز رسانی در سال ۲۰۱۷ است.

۲۱-انتقال هارالد نیلسن از بولونیا ایتالیا به اینترمیلان با ۳۰۰ هزار پوند در سال ۱۹۶۷که با احتساب نرخ تورم امروزی ۶میلیون وپانصد هزار دلار آمریکا می‌شود.

۲۲-انتقال پیترو آنستازیا از وارچه به یوونتوس در سال ۱۹۶۸ ۵۰۰ هزار پوند آب خورد که با احتساب نرخ تورم امروزی ۱۰ میلیون وسیصد وپنجاه هزار دلار آمریکا می‌شود.

۲۳-انتقال یوهان کرایف از آژاکس آمستردام به بارسلونادر سال ۱۹۷۳ ۹۲۲ هزار پوند آب خورد که با تورم امروزی ۱۳ میلیون وسیصد هزار دلار آمریکا می‌شود.

۲۴-انتقال جوزپه ساولدی از بولونا به ناپولی با مبلغ یک میلیون ودویست هزار پوند اولین انتقال میلیونی تاریخ فوتبال جهان در سال ۱۹۷۵ که با به روز رسانی ۱۲ میلیون دلار آمریکا می‌شود.

۲۵-انتقال پائولو روسی مشهور از یوونتوس به ویچنزا با مبلغ ۱میلیون و۷۵۰ هزار پوند در سال ۱۹۷۶ که معادل ۱۵ میلیون دلار آمریکا امروزی است.

۲۶-انتقال دیه گو مارادونا از بوکاجونیورز به بارسلونا در سال ۱۹۸۲ با مبلغ ۳ میلیون پوند که معادل ۱۲ میلیون و۶۵۰ هزار دلار آمریکا امروزی است.

۲۷-انتقال دیه گو مارادونا از بارسلونا به ناپولی با مبلغ ۵ میلیون پوند در سال ۱۹۸۴که معادل ۱۹ میلیون ودویست هزار دلار آمریکا امروزی است.

۲۸-انتقال رود گولیت از پی اس وی آیندهون به آث میلان در سال ۱۹۸۷ با مبلغ ۶ میلیون پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۲۰ میلیون و۱۵۰ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۲۹-انتقال روبرتو باجو از فیورنتینا به یوونتوس در سال ۱۹۹۰ با مبلغ ۸ میلیون پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۲۱ میلیون و۷۳۳ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۳۰-انتقال جان پیر پاپن از مارسی به آث میلان اولین انتقالی بود که به سطح ۱۰ میلیون پوند در سال ۱۹۹۲ رسید که با احتساب نرخ تورم امروزی ۲۴ میلیون و۷۰۰ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۳۱-انتقال جان لوکا ویالی از سمپدوریا به یوونتوس با مبلغ ۱۲ میلیون پوند در سال ۱۹۹۲که معادل ۲۹ میلیون و۶۵۰هزار دلار آمریکا امروز است.

۳۲-انتقال جان لوئیجی لنتینی از تورینو به آث میلان در سال ۱۹۹۲ با مبلغ ۱۳ میلیون پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۳۲ میلیون و۱۰۰ هزار دلار آمریکا است.

۳۳-انتقال رونالدو برزیلی از پی اس وی آیندهون به بارسلونا در سال ۱۹۹۶ با رقم ۱۳ میلیون ودویست هزار پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۲۹ میلیون وپانصد هزار دلار آمریکا می‌شود.

۳۴-انتقال آلن شیرر از بلکبرن راورز به نیوکاسل یونایتد با مبلغ ۱۵ میلیون پوند در سال ۱۹۹۶ که با احتساب نرخ تورم امروزی ۳۳ میلیون و۶۰۰ هزار دلار آمریکا است.

۳۵-انتقال رونالدو برزیلی از بارسلونا به اینترمیلان در سال ۱۹۹۷ با مبلغ ۱۹ میلیون و۵۰۰ هزار پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۴۲ میلیون وسیصد وپنجاه هزار دلار آمریکا می‌شود.

۳۶-انتقال دنیلسون برزیلی از سائوپائولو به رئال بتیس در سال ۱۹۹۸ با مبلغ ۲۱ میلیون وپانصد هزار پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۴۵ میلیون و۱۵۰ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۳۷-انتقال کریستین ویری از لاتزیو به اینترمیلان در سال ۱۹۹۹با ۳۲ میلیون و۱۰۰ هزار پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۶۶ میلیون وچهارصد هزار دلار آمریکا می‌شوذد.

۳۸-انتقال هرنان کرسپو آرژانتینی از پارما به لاتزیو ۳۵ میلیون وپانصد هزار پوند توسط کرانیوتی رئیس جاه طلب لاتزیو رقم خرورد که با احتساب نرخ تورم وتبدیل پوند به دلار ۷۱ میلیون و۳۵۰ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۳۹-انتقال لوئیس فیگو از بارسلونا به رئال مادرید در سال ۲۰۰۰با مبلغ ۳۷ میلیون پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۷۴ میلیون و۳۳۰ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۴۰-انتقال زین الدین زیدان فرانسوی از یوونتوس به رئال مادرید در سال ۲۰۰۱با مبلغ ۴۶میلیون و۶۰۰ هزار پوند که با به روز رسانی ۹۲ میلیون دلار آمریکا می‌شود.

۴۱-انتقال کاکا از آث میلان به رئال مادرید در سال ۲۰۰۹با مبلغ ۵۶ میلیون پوند که با احتساب نرخ تورم امروزی ۸۹ میلیون و۶۵۰ هزار دلار آمریکا می‌شود.

۴۲-انتقال کریستیانو رونالدو پرتغالی از منچستریونایتد به رئال مادرید در سال ۲۰۰۹با مبلغ ۸۰ میلیون پوند که با حتساب نرخ تورم امروزی ۱۲۸ میلیون دلار آمریکا می‌شود.

۴۳-انتقال گرت بیل از تاتنهام هاسپرز به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳با ۸۶ میلیون پوند از نظر به روز رسانی گران‌ترین انتقال تاریخ جهان وبالا‌تر از پل پوگبا است چرا که با به روز رسانی نرخ تورم ارزش این قرارداد ۱۱۷ میلیون و۶۵۰ هزار دلار آمریکا است.

۴۴-انتقال پل پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد با مبلغ ۸۹ میلیون پوند در سال ۲۰۱۶که با به روز رسانی نرخ تورم وتبدیل پوند به دلار ۱۱۵ میلیون و۵۹۷ هزار و۶۵۰ دلار آمریکا می‌شود.

گفتنی است: ارزش هر ۱۰۰ پوند در حال حاضر ۱۳۰ دلار آمریکا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران؛ علی جواهرچی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز