خبرگزاری کار ایران

تا پایان خردادماه اعلام شد؛

کاهش 8 درصدی حجم روان‌آب‌های کشور در مقایسه با سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۹۲۵

شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد؛ از ابتدای مهرماه گذشته تا پایان خرداد ماه جاری، حجم روان آب‌های کشور در مقایسه با سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، بر اساس آخرین آمار ثبت شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه گذشته تا پایان خرداد ماه جاری، حجم روان آب‌های کشور در مقایسه با سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

بنا براین گزارش میزان حجم روان‌آب‌های کشور که تا خرداد ماه سال گذشته 50 میلیارد و 872 میلیون مترمکعب بوده است، در پایان خرداد ماه سال جاری با 8 درصد کاهش به 46 میلیارد و 746 میلیون مترمکعب رسیده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین حجم کاهش روان آب‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور در حوضه ارومیه با 39 درصد و کمترین حجم کاهش روان آب‌ها مربوط به حوضه دریای خزر با 5 درصد کاهش بوده است.

همچنین حوضه‌های آبریز قره قوم و خلیج فارس نیز به ترتیب با 17 و 12 درصد کاهش حجم روان آب مواجه بوده‌اند.

حجم روان‌آب‌های موجود در تمام شش حوضه آبریز اصلی کشور با کاهش مواجه نبوده بلکه دو حوضه آبریز مرزی شرق و مرکزی در مقایسه با مدت مشابه یاد شده در سال گذشته با افزایش حجم روان آب مواجه بوده‌اند.

بر همین اساس، حوضه آبریز مرزی شرق که در سال آبی گذشته با حجم 206 میلیون متر مکعب روان‌آب روبرو بوده امسال با 57 درصد افزایش به 324 میلیون مترمکعب و حوضه آبریز مرکزی نیز که در سال آبی گذشته از حجم 7 میلیارد و 405 میلیون مترمکعب برخوردار بوده است؛ در سال آبی جاری با 20 درصد افزایش از 8 میلیارد و 913 میلیون متر مکعب روان‌آب برخوردار است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز