خبرگزاری کار ایران

معاون راهبردی مدیریت شبکه برق ایران مطرح کرد؛

افزایش دما در روزهای آتی و درخواست از مردم برای کاهش مصرف برق/ افزایش 12 درصدی مصرف برق صنایع در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۸۱۵

معاون راهبردی مدیریت شبکه برق ایران گفت: در صورتی که مردم در این ساعت‌های پرباری با صنعت برق کنند انشالله بدون هیچگونه مشکلی پیک تابستان جاری را رد خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، "مصطفی رجبی مشهدی" معاون راهبردی مدیریت شبکه برق ایران گفت: پیش بینی‌های هواشناسی و روند مصرف برق در روزهای اخیر نشان می‌دهد دمای هوا در حال افزایش است و امیدواریم مردم عزیز در این روزها کمک کنند تا بتوانیم بدون داشتن هیچگونه خاموشی از پیک بار تابستان امسال عبور کنیم.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که بیش از 15000 مگاوات از مصرف برق کشور در بخش وسایل سرمایشی روی می‌دهد که انشالله مردم سعی کنند با تنظیم درجه سرمایشی کولرها بر روی دمای 25 درجه اندکی از مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به روند افزایشی مصرف برق در بخش صنایع نیز گفت: خوشبختانه با رونق بخش تولید ما شاهد افزایش مصرف برق در بخش صنایع به میزان 12 درصد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی تأکید کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تنها 0.3 درصد از کل میزان تولید صنایع در زمان پرباری مصرف برق یعنی بین ساعت‌های 12 تا 16 بعد از ظهر رخ می‌دهد که امیدواریم با همکاری صنایع بتوانیم در این بازه زمانی شاهد کاهش میزان فعالیت صنایع باشیم.

معاون راهبردی مدیریت شبکه خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون حدود 5000 از صنایع برای همکاری با صنعت برق جهت انتقال دوره‌های تعمیرات و استراحت خود به این ساعت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها از شیوه مصرف برق کشور نشان می‌دهد که حدود 33 درصد از مصرف برق در بخش خانگی و به همین میزان در بخش صنعتی اتفاق می‌افتد و بقیه نیز مربوط به سایر مصارف کشاورزی، تجاری و ... است.

رجبی مشهدی به مردم اطمینان خاطر داد: در صورتی که مردم در این ساعت‌های پرباری با صنعت برق کنند انشالله بدون هیچگونه مشکلی پیک تابستان جاری را رد خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر تمام بخش‌های صنعت برق در آمادگی کامل به سر می‌برند و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز