خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اردکان:

دانشگاه باید خود را متعهد به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بداند

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۵۷۲

نماینده مردم اردکان و عضو هیات امنای دانشگاه یزد تاکید کرد: دانشگاه باید علاوه بر تولید علم و پژوهش، به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز بها دهد و خود را آمیخته با جریان اجتماعی بداند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان این‌که «تولید علم و دانش و پژوهش‌محوری از کارکردهای اصلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است، اظهار داشت: دانشگاه باید خود را متعهد به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بداند و مسائل جامعه به‌خصوص آسیب‌های اجتماعی را با نگرشی علمی و کاربردی چاره اندیشی نماید. 

او همچنین عنوان کرد: هم‌افزایی و همگرایی دانشگاه‌ها و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات همدیگر از جمله مواردی است که در شرایط حاضر و کمبود اعتبارات بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند بخشی از نیازها و کمبودها را جبران کند و دستیابی به هدف مورد نظر یعنی توسعه بیش از پیش علمی کشور را تسهیل کند.

او پیشنهاد کرد تا پایگاه مشترک منابع و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی برای استفاده مشترک دانشجویان مراکز آموزش عالی در استان یزد ایجاد گردد که می‌تواند این مهم با محوریت دانشگاه یزد بعنوان دانشگاه مادر استان صورت گیرد.

عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت همچنین بر ارتباط بیشتر دانشگاه‌های استان با مراکز آموزش عالی معتبر داخلی و خارجی تاکید کرد و جذب حداکثری نخبگان و بهره‌گیری از روش‌های آموزشی نوین و خلاقانه را در دانشگاه‌های استان خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز