خبرگزاری کار ایران

قطر:

به شروط «غیر واقع‎‌بینانه» محاصره‌کنندگان پاسخ می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۸۷۱

دولت قطر شروط عربستان، امارات، بحرین و مصر برای از سرگیری روابط را «غیر واقع بینانه» خواند و در عین حال اعلام کرد، این فهرست را بررسی می‌کند و به آن پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت قطر، بامداد امروز- شنبه- در بیانیه‌ای شروط عربستان، امارات، بحرین و مصر برای از سرگیری روابط را «غیر واقع بینانه » و غیر قابل اجرا خوانده است.

«سیف بن‌احمد آل‌ثانی» رئیس دفتر روابط عمومی دولت قطر، در بیانیه‌ای گفته است: «این فهرست نشان می‌دهد آنچه که قطر از آغاز این بحران می‌گفت، درست است؛ محاصره غیرقانونی (قطر) ربطی به مبارزه با تروریسم ندارد، بلکه هدف آن محدود کردن حق حاکمیت قطر و از بین بردن سیاست خارجی آن است.»

این مقام دولت قطر اضافه کرده است: «وزیر خارجه آمریکا از کشورهای محاصره‌کننده خواسته است تا فهرستی از شکایت‌های واقع بینانه و قابل اجرا خود را ارائه کنند. وزیر خارجه بریتانیا نیز از آنها درخواست کرد تا خواسته‌های مشخص و منطقی خود را ارائه کنند. اما این فهرست واجد هیچ کدام از این معیارها نیست.»

با این حال، شیخ سیف بن‌احمد آل‌ثانی تاکید کرده است، این خواسته‌ها مورد بررسی قرار می گیرد و وزارت خارجه قطر به طور رسمی به آن پاسخ می‌دهد.

وزارت خارجه قطر پیشتر تایید کرده بودکه کویت فهرست درخواست‌‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر را به دوحه تحویل داده است.

گفته می شود، قطع روابط دیپلماتیک با ایران، برچیدن پایگاه نظامی ترکیه و بستن شبکه الجزیره از جمله شروط ۱۳‌ گانه عربستان، امارات و متحدانشان برای از سرگیری روابط با قطر است. از قطر خواسته شده است طی ده روز آینده این درخواست‌ها را اجرا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز