خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر بهداشت انجام شد؛

افتتاح کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۸۳

وزیر بهداشت در سفر به آذربایجان‌شرقی، کلینیک تخصصی سطح 3 دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، این مرکز دندانپزشکی دارای 12 یونیت و بخش‌هایی همچون دندان‌پزشکی بزرگسالان، اطفال و جراحی است و سطح سه ارجاع مراکز بهداشتی و درمانی به حساب می‌آید.

برای ساخت و تجهیز این کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی که ساخت آن حدود 6 ماه طول کشید، حدود 11 میلیارد و 350 میلیون ریال هزینه شده است. کلینیک تخصصی سطح 3 دندان‌پزشکی در مجموعه پردیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشکده دندان‌پزشکی این دانشگاه قرار دارد.

افتتاح طرح توسعه و بخش های جدید بیمارستان الزهرا(س) تبریز

همچنین وزیر بهداشت عصر امروز در این سفر، طرح توسعه اورژانس و بخش‌های تی پی ان(تغذیه وریدی نوزادان) و واحد تصویربرداری (ماموگرافی) بیمارستان الزهرا(س) تبریز را افتتاح کرد.

بخش اورژانس بیمارستان الزهرا(س) تبریز در زمینی با زیربنای 1000 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال در مدت زمان کمتر از یک سال ساخته و آماده بهره برداری شده است. با افتتاح این پروژه، تعداد15 تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت 218 تختخوابی بیمارستان الزهرا(س) اضافه شد.

بخش تی پی ان(total parenteral nutrition) این بیمارستان به منظور تغذیه وریدی نوزادان با دقت بالا، با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال و در زمینی با زیربنای 80 متر مربع ساخته و تجهیز شده است.

واحد تصویر برداری این بیمارستان که شامل یک دستگاه ماموگرافی است و با اعتباری بالغ بر6 میلیارد ریال در زمینی با زیربنای 80 متر مربع و در مدت کمتر از یکسال ساخته و تجهیز شده، با حضور دکتر هاشمی به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت از بخش‌های مختلف این بیمارستان اطفال و زنان مانند بانک شیر مادران بازدید کرد. در بانک شیر مادر روزانه حدود 4 لیتر از شیر مادران جمع آوری می شود و پس از انجام آزمایش های مربوطه، برای نوزادانی که در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بستری هستند و مادر آنها قادر به شیر دادن نیست، کاربرد دارد.

با راه اندازی اولین بانک شیر مادران در بیمارستان الزهرا(س) تبریز، مصرف شیرخشک در 50 تخت مراقبت های ویژه نوزادان این بیمارستان به صفر رسیده و علاوه بر تاکید بر اقتصاد مقاومتی، در ارتقای سطح سلامت، افزایش ایمنی بدن و کاهش عفونت نوزادان، بسیار مفید و موثر است.

افتتاح پروژه‌های دانشجویی، رفاهی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

وزیر بهداشت همچنین با حضور در پردیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 4 طرح دانشجویی، رفاهی و فرهنگی این دانشگاه را افتتاح کرد.

مجتمع فرهنگی و رفاهی امید در 4 طبقه و در مدت 4 سال در زمینی با 6400 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.در این مجتمع بخش هایی همچون مرکز سلامت و مرکز مشاوره دانشجویان، سلف سرویس و کانون های فرهنگی مستقر خواهند شد.توسعه سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در زمینی با زیربنای 1400 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال در مدت زمان دو سال ساخته و تجهیز شده است.

مرکز رصد سلامت پردیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز که در ساختمان مرکزی این دانشگاه قرار دارد و در آن، تمام بیمارستانهای استان آذربایجان شرقی رصد می شود، با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال تجهیز و راه اندازی شده است. وزیر بهداشت از نمازخانه ستاد این دانشگاه که با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال، بازسازی شده بود، بازدید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز