خبرگزاری کار ایران

شفاف سازی گمرک در خصوص توقیف یک محموله پوشاک

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۷۷۶

کالای مکشوفه که بنابر صورتجلسه تنظیمی فیمابین نمایندگان گمرک تهران، تعزیرات تهران و نیروی انتظامی منطقه لواسان تنظیم و تایید گردیده ۳۲۰۶ قلم انواع پوشاک و لوازم کودک به مارک پریناتال بوده است.

به گزارش ایلنا، گمرک ایران جزئیاتی در خصوص توقیف یک محموله پوشاک منتشر کرد که در پی می آید:

◀️کالای مکشوفه که بنابر صورتجلسه تنظیمی فیمابین نمایندگان گمرک تهران، تعزیرات تهران و نیروی انتظامی منطقه لواسان تنظیم و تایید گردیده ۳۲۰۶ قلم انواع پوشاک و لوازم کودک به مارک پریناتال بوده است.

◀️صاحب کالا در مقام دفاع  و اثبات حقانیت مبنی بر ورود قانونی کالا دو فقره سند گمرکی به کوتاژهای شماره ۲۱۲۰۰۰۰۹ و ۲۱۸۱۹۲۷۷ مربوط به گمرک تهران ارایه می نماید. مرجع رسیدگی کننده(تعزیرات تهران)اسناد را در راستای ماده ۴۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور بررسی و مطابقت کالا به حوزه معاونت حقوقی گمرک تهران ارسال می کند. کارشناسان فنی و حقوقی گمرک مزبور پس از بازدید  و ارزیابی کامل کالا و صورتجلسه امر و پس از اخذ کلیه اوراق اظهار نامه گمرکی که تمام حکایت از ورود قانونی کالا به مارک مزبور بوده و مضافا اینکه صاحب کالا به صورت انحصاری نماینده محصولات پریناتال در ایران بوده که این مهم و به تنهایی می تواند ظن قاچاق را بنا بر دلایل متعدد منتفی سازد و مجوز آن توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت صادر گردیده  و از انجاییکه با ملاحظه سوابق حقوق و عوارض قانونی پرداخت شده ؛ مراتب انطباق را اعلام و بر همین اساس حکم برایت صادر شده است.

◀️همانطوریکه توضیح داده شد پرونده امر با دقت بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفته و طرح چنین ادعاهایی خلاف مقررات ، کذب محض و افترا محسوب می شود و سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران حق پیگیری را برای خود محفوظ می داند.

◀️اینکه عنوان شده نام اظهار نامه ثبت شده  در سامانه امور گمرکی با نام مندرج در رای دادگاه دارای مطابقت نمی باشد، لازم به  توضیح است  که در این خصوص  قرارداد فیمابین وارد کننده با دارنده نشان تجاری کالای مورد بحث وجود دارد و کالا صلح شده است ودر واقع در واردات از کارت بازرگانی اظهار کننده استفاده شده است.

 ◀️نکته دیگر اینکه در بررسی های گمرک به منظور احراز قاچاق و انطباق اسناد اینکه اسناد بنام چه کسی هست ملاک نبوده ؛ بلکه ملاک این است که آیا کالای مکشوفه با اسناد مثبته ارائه شده دارای مطابقت می باشد یا خیر که در این مورد تمامی مشخصات کالای کشف شده از جمله تعداد ،نشان (برند),ارزش و کشور سازنده  با مشخصات مندرج در  اظهار نامه های اعلامی و صورت عدلبندی پیوست آن (مورد نظر قانونگذار در بند ژ ماده یک قانون مبارزه با قاچاق )تطبیق می نماید. لذا کالای کشف شده عینا کالای موضوع اظهارنامه ثبت شده در گمرک بوده و کالای کشف شده از طریق قانونی  و با پرداخت حقوق ورودی وارد کشور شده است.توضیحات تکمیلی عند اللزوم متعاقبا اعلام می گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز