خبرگزاری کار ایران

دولت ایسلند پرداخت دستمزد برابر به زنان و مردان را قانونی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۳۴۲

دولت ایسلند قصد دارد پرداخت دستمزد برابر به زنان و مردان را قانونی کند. دولت به این منظور لایحه‌ای در دست تهیه داد که روزهای آینده آن را به پارلمان این کشور ارسال می‌کند. ایسلند در کنار سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک در صف مقدم مبارزه به نابرابری مزدی میان زن و مرد قرار دارند.

به گزارش ایلنا، دولت ایسلند به زودی پرداخت دستمزد برابر به زنان و مردان را قانونی کند. به همین منظور لایحه‌ای در دست تهیه است. این اقدام از این حیث داری اهمیت است که ایسلند اولین کشوری خواهد بود که به نابرابری در پرداخت دستمزد  میان زن و مرد پایان می‌دهد.

ماده ۱ مقاوله نامه شماره ۱۰۰ سازمان جهانی کار با موضوع «دستمزد زن و مرد در قبال کار هم ارزش» هرگونه نابرابری جنسی در پرداخت دستمزد میان زنان و مردان را تبعیض آمیز دانسته است.

البته فعلا این قانون در محیط‌های کاری که بیش از ۲۵ کارگر اجرایی می‌شود. بر این اساس کارفرمایان باید گواهی تهیه کنند که نشان می‌دهد  تساوی مزدی را برای زنان و مردان را رعایت کرده‌اند.

 ایسلند جر معدود کشورهایی است که به تساوی مزدی میان زن و مرد پایبند بوده است با این وجود هنوز مردان  ۱۷ درصد بیشتر از زنان در قبال کار هم ارزش دستمزد دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز