خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

خودروهای داخلی و خارجی حداقل دو سال گارانتی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۴۲۶

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه هوای پاک تمامی خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی را مکلف کردند تا حداقل دو سال تمام نسبت به گارانتی خودروهای مشتریان خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در ماده‌ای از لایحه هوای پاک تمامی خودورسازهای داخلی و واردکنندگان خوردهای خارجی را مکلف کردند خودروهای مشتریان خود را تا حداقل دو سال تمام یا ۴۰ هزار کیلومتر (هر کدام زودتر محقق شود) ضمانت (گارانتی) کامل کنند.

این مصوبه مجلس که با ۱۴۷ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر به تصویب رسید، کلیه قطعات، لوازم و تجهیزات مکانیکی، الکترونیکی، هشداردهنده و تعویضی متعلق به خودروها که وظیفه کنترل انتشار آلاینده‌های خودرو را بر عهده دارند، طی این مدت مشمول ضمانت کامل کرد و در صورت خرابی هزینه اصلاح، تعمیر، تنظیم و تعویض قطعه به‌صورت رایگان، حسب مورد بر عهده خودرو ساز داخلی یا نمایندگی خودروساز خارجی قرار داد.

براساس تبصره ذیل این ماده واردکنندگان و عرضه‌کنندگان خوردهای خارجی مکلف شدند علاوه بر رعایت حداقل ضمانت مندرج در این ماده، سایر خدمات و ضمانت‌های مازاد شرکت سازنده را نسبت به بهره‌برداران داخلی اعمال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز