خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار نسبت به لغزندگی جاده‌های کوهستانی و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۵۱۳

سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی و همچنین لغزندگی جاده‌ها و سیلابی‌شدن رودخانه ها هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از اواخر وقت امروز جمعه و فردا شنبه(دوازدهم فروردین‌ماه)، بارش برف در اردبیل، جاده‌های کوهستانی در مناطق مرتفع شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال ایلام و شمال خوزستان را پیش‌بینی کرده است.

برپایه این گزارش، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ توده هوای سرد از اواخر روز شنبه به بعد به کشور است.

روز شنبه(دوازدهم فروردین) کاهش چهار تا پنج درجه‌ای دما نسبت به روز جمعه در شمال غرب، پنج تا هشت درجه‌ای در سواحل دریای خزر، سه تا چهار درجه‌ای در شمال شرق و یک تا دو درجه ای در دامنه های البرز رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور تغییرات محسوسی دما مشاهده نمی‌شود.

روز یکشنبه آینده (سیزدهم فروردین) به‌طور موقت نسبت به روز شنبه در نیمه‌شمالی کشور افزایش دمای نسبی رخ خواهد داد اما روز دوشنبه(چهاردهم فروردین) کاهش پنج تا 6 درجه‌ای دما نسبت به روز یکشنبه در شمال غرب، پنج تا 6 درجه ای دما در سواحل دریای‌خزر، سه تا چهار درجه‌ای دما در شمال شرق و یک تا دو درجه ای دما در دامنه های البرز رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور نزدیک به دو درجه دما کاهش می یابد.

این سازمان برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه (پانزدهم و شانزدهم فروردین) کاهش حدود سه درجه ای دما نسبت به روز دوشنبه در نیمه شمالی کشور را پیش بینی کرد.

در بقیه مناطق کشور نیز روند کاهش دما وجود خواهد داشت که در شمال شرق کشور محسوس تر خواهد بود.

این سازمان در توصیه‌های کشاورزی خواستار آن شد کندوهای زنبور عسل در مناطق شمال غرب و شمال شرق به مکان‌های امن انتقال یابد. گلخانه‌داران تمهیدات لازم را برای مواجهه با سرما و یخبندان در نظر بگیرند و استفاده از انواع محلول و سم پاشی در مناطق مذکور به آخر هفته انتفال داده شود.

سازمان هواشناسی همچنین درخواست کرد وسایل مواجهه با سرما و یخبندان آماده‌سازی شود و عشایر نسبت به محافظت از احشام دقت لازم را داشته و از ارتفاعات دوری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز