خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

تئاتر، ترسیم بی‌واسطه و آگاهانه جامعه است

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۷۲۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام سیدرضا صالحی‌امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی بدین شرح است:

تئاتر، ترسیم بی‌واسطه و آگاهانه جامعه است. از این چشم‌انداز بسیط، بهتر می‌توان به واقعیت‌های جامعه و نیازهای آن اندیشید. دیرزمانی است هنر اصیل تئاتر، نشان توسعه و تعالی جوامعی بوده که به نیک سرشتی و خوش سرنوشتی مردم خویش اهتمام دارند و خردمندانه از صداقت و شفافیت تئاتر برای بهبود آلام اجتماعی بهره می‌گیرند.

ضرورت توجه به تئاتر و باور به نقش‌آفرینی اجتماعی آن، می‌تواند ما را به سرمایه‌ای بی‌بدیل رهنمون سازد که از آن به نفع نیازهای زمانه امروز و خواسته‌های فردا بهره‌مند شویم. توجه به نتایج مطالعات آماری، می‌تواند در نظم و نظام هنرمندمحور تئاتر امروز موثر واقع شود و دستیابی به این مهم با ممارست و همکاری همه نهادهای فرهنگی که به برگزاری رویدادها، تولیدات نمایشی و مشارکت در فعالیت‌های هنری و ارزش‌های نهفته در تئاتر وقوف دارند، امکان‌پذیر خواهد شد.

حمایت از تولید و توسعه زیرساخت‌های اجرای نمایش در سراسر کشور در اولویت برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که خوشبختانه همگام با رویکرد اقتصاد مقاومتی در افزایش تولیدات متنوع نمایشی، سبب شده تا افق روشنی نسبت به اشتغال زایی هنری و رونق بخشی اقتصادی این هنر مردمی متصور باشد. تحقق سیاست قطعی کاهش تصدی‌گری دولت و جلب مشارکت هنرمندان در مدیریت تئاتر با تاکید بر تقویت صنوف به ویژه خانه تیاتر، ثبت گروه‌های نمایشی، برگزاری انتخابات آزاد انجمن هنرهای نمایشی ایران در سراسر کشور و اهمیت دادن به تئاتر استان‌ها موید باورمندی به توان جامعه تئاتری و اعتماد به ظرفیت‌هایی است که در مسیر رو به پیشرفت تئاتر این سرزمین و آینده درخشان آن، نقش ممتازی خواهد داشت.

نخستین نکوداشت "روز ملی هنرهای نمایشی" در تقارن با بهار طبیعت و حلول سال نو، می‌تواند موید تحول‌آفرینی و نشاط‌بخشی تئاتر و امیدواری نسبت به روزهای بهتر برای فرهنگ و هنر و شکوفایی هنر خلاقانه این مرزوبوم و صیانت از فرهنگ ملی باشد. این روز ارجمند را به جامعه هنری بویژه اصحاب فرهیخته هنر تئاتر شادباش می‌گویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز