خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران خبرداد:

مازندران استان معین 4 یادمان راهیان نور

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۳۶۵

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران،گفت: مازندران استان معین یادمان های اروند کنار، یادمان سیران‌ بند بانه در کردستان، یادمان دالانی در منظقه دیزلی سروآباد مریوان و یادمان شهید بهشتی منطقه سقوط بالگرد شهید شیرودی در کرمانشاه است.

به گزارش ایلنا، عبدالله ملکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار داشت: مازندران استان معین یادمان های اروند کنار، یادمان سیران‌ بند بانه در کردستان، یادمان دالانی در منظقه دیزلی سروآباد مریوان و یادمان شهید بهشتی منطقه سقوط بالگرد شهید شیرودی در کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور اقدام مشترک نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتطامی، بنیاد حفظ و آثار، وزارت کشور و جهاد سازندگی است، افزود: در سطح کشور و پنج استان مرزی و حتی مناطق دریایی بوشهر و بندر عباس یادمان‌ های کشوری راه اندازی شده و اقدماتی انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران علاوه بر وجود یادمان‌ های کشوری به یادمان‌های استانی اشاره کرد و گفت: یادمان‌های استانی مربوط به مناطقی که یگان‌های استان در زمان جنگ در آن مناطق عملیات ویژه‌ای انجام داده‌اند که به نام همان استان ثبت شده است.

ملکی با اشاره به یادمان هفت ‌تپه گفت: هفت‌تپه محل استقرار، آموزش و پشتیبانی نیروهای لشگر ۲۵ کربلا از استان گیلان، گلستان و مازندران بوده است ‌که چندین ‌بار بمباران شده و شهید شیرسوار یکی از شهدای بنام هفت‌ تپه در این بمباران‌ ها است.

وی با اشاره به اینکه این منطقه هیچ‌ گاه از ذهن مازندران خارج نمی ‌شود، افزود: این منطقه نیازمند یک یادمان رسمی و  از ستاد کل نیروی مسلح نیز مجوز رسمی گرفته شده است و نه تنها از استان مازندران که از دیگر مناطق کشور نیز برای زیارت شهدا به منطقه هفت تپه می‌روند.

ملکی در رابطه با منطقه چیلات در دهلران ایلام گفت: در منطقه پاسگاه دو  منطقه چیلات، عملیات والفجر ۶ را لشگر ۲۵ کربلا ویژه انجام داد و تعداد زیادی از رزمندگان مازندران و گلستان شهید شدند که برخی از شهدا هنوز تفحص نشدند و یکی از خواسته‌ های پیشکسوتان رزمنده مازندران و گلستان برگزاری یادمان در این منطقه بوده است.

وی افزود: مجوز رسمی یادمان منظقه چیلات گرفته شده و تاکنون زمینی در حدود صد هکتار به مازندران تحویل و تابلوها نصب شده و اگر تا سال آینده، جاده آسفالت شود، برخی از کاروان‌ های راهیان‌ نور به منطقه چیلات اعزام می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه لشگر ۲۵ کربلا در حدود ۲۳ عملیات بزرگ شرکت داشته،ادامه داد: مازندران در زمان جنگ ۱۰ یگان را پشتیبانی می‌کرد و اکنون نیازمند یادمان‌های استانی است.

وی ایجاد پیوند میان نسل دهه شصت با نسل سوم و چهارم و آموزش درس ایثار و مقاومت و ادامه خط سرخ شهیدان و سرباز گوش به فرمان رهبری بود ن را از جمله اهداف این یادمان‌ها دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز