خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امورشهری استانداری مازندران خبرداد:

تولید روزانه 3هزار تن زباله در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۳۶۰

مدیر کل امورشهری استانداری مازندران با بیان اینکه روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود، گفت: زباله تولیدی مازندران در زمان پیک مسافر به 6 هزار تن هم می‌رسد.

به گزارش ایلنا،فرهاد عسگری با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران ، با اشاره به اینکه یک مرکز زباله‌ سوز هزار تنی درقائم ‌شهر و بابل در دستور کار قرار دارد ،اظهار داشت: فرایندهای زمین آن انجام شده و در حال حاضر با سرمایه ‌گذاران در حال مذاکره‌ایم و  همین روزها به مرحله اجرایی خواهد رسید.

وی افزود: شهرداری نقش کلیدی در ستاد تسهیلات سفر دارد، پاک‌سازی ورودی و خروجی شهرها ، نصب، المان‌های شهری، جمع‌آوری زباله‌ها، برپایی سفره هفت‌سین از جمله اقدامات شهرداری ها در ایام نوروز است.

مدیر کل امور شهری استانداری مازندران،گفت: قبل از شروع سال جلساتی با شهرداران داشته ‌ایم تا بتوانند در این ایام به مردم خدمات بهتر و بیشتری ارائه کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری در کلیه زمینه‌ها یک نهاد خدمات‌رسان است، افزود: در تمامی ۵۸ شهرداری استان، محل استقرار مسافران مشخص شده و پارک‌ها به‌ عنوان محل استقرار مسافران در دستور کار قرار داشته تا شهرداری اقدامات مناسبی از قبیل نصب چادر، تمیزی سرویس‌های بهداشتی و جمع‌آوری زبالهرا در پارک‌ها اعمال کند.

عسگری با بیان اینکه روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود، گفت: زباله تولیدی مازندران در زمان پیک مسافر به 6 هزار تن هم می‌رسد.

مدیر کل امورشهری استانداری مازندران ادامه داد:در طی سه چهار سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است و ۹ مرکز دفن زباله در طرح جامعه پسماند داشته‌ ایم که در سال جاری امیدواریم که حدود چهار مرکز دفن زباله به‌صورت کاملاً مکانیزه به بهره‌ برداری برسد.

وی با اشاره به بهره‌برداری زباله ‌سوز ۴۵۰ تنی ساری، افزود: دولت اعتبارات خوبی در این زمینه داده و پس از بهره‌برداری این مجموعه از انتقال زباله به کیاسر جلوگیری خواهد شد.

عسگری با ابراز امیدواری از بهره‌ برداری زباله ‌سوز ۲۲۰ تنی نوشهر تا پایان سال جاری، گفت: دولت در این رابطه ۴۲ میلیارد تومان اعتبار داده و این زباله سوز تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اعتبارات خوب دولت در این زمینه گفت: کارخانه کمپوست تنکابن و نور تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و کارخانه کمپوست بهشهر نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده که سه شهرستان گلوگاه، بهشهر و نکا را تحت پوشش دارد.

عسگری با بیان اینکه در سال گذشته از هفت شهر نمونه گردشگری کشور دو شهر رامسر و ساری از استان مازندران معرفی شده‌اند، ادامه داد: شهرهای استان در طی چند سال اخیر مدیرت شهری خوبی داشته ‌اند و در این ایام تا امروز نوشهر بیش‌ترین ورود گردشگران را داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز