خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه فرهنگیان گیلان:

امنیت، برند ایران در روابط بین‌الملل است

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۶۷۵

رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان امنیت ایران را یک برند برای کشورمان در حوزه روابط بین‌الملل دانست و یادآور شد: ناامنی موجب بروز بی‌اعتمادی در روابط بین ملت‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، خدیجه گلین‌مقدم در نشست توسعه استان گیلان که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه ایران، یک جامعه در حال گذار است، اظهار کرد: باید ببینیم آیا جامعه ما، جامعه دانایی محور است یا خیر.

رییس دانشگاه فرهنگیان گیلان یکی از محورهای جامعه دانایی محور را تخصص عنوان و این پرسش را مطرح کرد که باید ببینیم که آیا در جامعه ما تخصصص حرف اول را می‌زند یا خیر ؟ آیا کسانی که در جایگاه‌ها قرار می‌گیرند بر اساس ضوابط تخصصی قرار می‌گیرند یا براساس روابط؟ 

وی موضوع دوم جامعه دانایی محور را اطلاعات دانست و افزود: باید ببینیم تا چه اندازه اطلاعات تولید و به جامعه تزریق می‌کنیم و تا چه حد از این اطلاعات در مدیریت و توسعه کشورمان استفاده می‌کنیم.

گلین‌مقدم بیان داشت: موضوع بعدی شایستگی است آیا شایستگان بر صدر می‌نشینند یا کسانی که کمتر شایستگی دارند و اگر کسانی که کمتر شایستگی دارند و بر صدر نشستند و قدر ندانند چه اتفاقی می‌افتد و اگر شایستگان بیایند و بر صدر بشینند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان آموزش را مهمترین محور جامعه دانایی محور عنوان کرد و بیان داشت: آموزش این جریان را به سوی دانش هدایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در یک جامعه دانایی محور که محوریت اصلی  آن براساس آموزش است خلاقیت حرف اول را می‌زند، اظهار کرد: یعنی کسانی که در مسئولیتی مشغول فعالیت هستند به عنوان انسان‌های دانا و خلاق به مردم خدمت کنند.

گلین مقدم با تاکید بر اینکه امروزه سواد قرن ما ، سواد دیجیتال است، گفت: باید با دیجیتال آشنایی داشته باشیم و عملکرد ما در این بخش باید ارتباط تنگاتنگ با رسانه داشته باشد و اگر ما ارتباط با رسانه را نداشته باشیم چیزی را نداریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان بیان داشت: رسانه است که شما را برند می‌کند و شمارا بالا می‌برد، ما می‌توانیم  با استفاده از سواد دیجیتال گرافیک‌ها، امداد‌ها و نقشه‌های مطمئن و زیبا در اختیار جامعه قرار بدهیم و رسانه می‌تواند در این بخش برای ما یک پل باشد.

وی یکی از مشخصه‌های کشورهای در حال توسعه را وابستگی زیاد آنها به کشاورزی عنوان کرد و افزود: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مزیت‌های نسبی می‌توانند کمک حال ما باشد.

گلین مقدم ادامه داد: مشخصه دیگر کشورهای جهان سوم این است که از مواد خام خیلی استفاده می‌کنند یعنی مواد اولیه را صادر می‌کنند و مشخصه دیگر وابستگی اقتصادی  و آسیب‌پذیری در روابط بین‌المللی است.

وی امنیت ایران را یک برند برای کشورمان در حوزه روابط بین‌الملل دانست و یادآور شد: کشورهای جهان سومی و از جمله کشورهای همسایه ما مدام در حال جنگ هستند و این ناامنی موجب بروز بی‌اعتمادی در روابط بین ملت‌ها می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: اعتقاد دارم نباید از مدیریت تک‌کیفیتی استفاده کرد چه در مردان و چه در زنان زیرا جهت‌گیری فکری هر یک از این‌ها متفاوت است و اگر کشور در یک مسیر فکری باشد دچار ایستایی و رکود می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز