خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل؛

افتتاح 40 کیلومتر از پروژه تعریض محور فیروزکوه تا چند روز دیگر/ اتمام پروژه تعریض محور هراز در سال 97

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۸۰۷

مدیرکل منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه 40 کیلومتر از پروژه تعریض محور فیروزکوه تا جمعه آینده به افتتاح می‌رسد گفت: پروژه تعریض محور هراز به صورت آزادراهی در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مدیرکل منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در برنامه خبری با اشاره به پروژه تعریض محور هراز و فیروزکوه اظهار داشت: محور هراز کوتاه‌ترین مسیر از تهران به استان مازندران و مرکز سفر این استان یعنی آمل است.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این بوده که هر شش ماه بتوانیم بخشی از پروژه تعریض محور هراز را زیر بار ترافیک ببریم که جمعه گذشته هم توانستیم تونل آبشار که مهم‌ترین گلوگاه ترافیکی این محور محسوب می‌شود را به بهره‌برداری برسانیم.

کلهری با بیان اینکه روز جمعه هفته جاری بخشی از باند رفت محور تهران – رودهن – فیروزکوه- قائم‌شهر به طول 187 که به کیلومتر است را به افتتاح می‌رسانیم گفت: حد فاصل پل سفید تا قائمشهر به طول 40 کیلومتر را تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسانیم که هزینه ساخت این محور 200 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: از این محور 5 کیلومتر دیگر باقی می‌ماند که این بخش باقی مانده در نیمه اول سال 96 به افتتاح می‌رسد و محور فیروزکوه به راه بزرگراهی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به منطقه صعب العبور این محور حدفاصل زیراب تا شیرگاه ادامه داد: در این محور چهار تا پنج کیلومتر دیوار حائل و ضامن ساخته شود و یک و نیم کیلومتر از این مسیر تونل است.

کلهری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 54 درصدی محور هراز گفت: با توجه به کمبود منابع مالی ساخت محور هراز را در سه اولویت پیش‌بینی کردیم؛ اولویت اول از آمل تا بایجان به طول 62 کیلومتر است که در حال حاضر این فاز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: از آبشار تا پلور به طول 9 کیلومتر در اولویت قرار دارد همچنین اولویت سوم این محور حد فاصل بایجان تا لاسم به طول 27 کیلومتر است.

وی ادامه داد: کل پروژه تعریض محور هراز در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز