خبرگزاری کار ایران

رکوردزنی شرکت نفت پاسارگاد آبادان ادامه دارد؛

کشتی پلانکا ماپوتو بزرگترین محموله قیر را حمل کرد

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد ایران، گفت: صادرات شرکت نفت پاسارگاد از 100 هزار تن در سال گذشته به 400 هزار تن رسیده و رشد 4 برابری را داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، فریدون درویش زاده ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در این بندر، با اظهار این مطلب که برجام نتیجه عملکرد دیپلماسی و موفق دولت تدبیر و امید بوده موانع و ارتباط با دنیای اقتصاد جهانی را از پیش پا برداشته است، گفت: سال گذشته از یک صد هزار تن تولید فراورده در منطقه آبادان، تنها 30 هزار تن صادر شد و هر ماه حدود یک کشتی با مقیاس کوچک چهار هزار تنی در این بندر پهلو می گرفت ولی اکنون شصت و ششمین کشتی، محموله صادراتی را حمل می کند.

وی ادامه داد: ما رکورد بزرگترین محموله نفتی کشور را به نام شرکت نفت پاسارگاد ثبت کردیم و آن زمان نیز به حوزه بازاریابی و بازرگانی ابلاغ شد تا این رکورد زنی نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد ایران توضیح داد: امسال علاوه بر موفقیت بزرگی که در آبادان داشتیم در کل کشور تولید خود را از 1.5 میلیون تن به یک میلیون و 800 هزار تن افزایش دادیم که نشان از افزایش 300 هزار تنی در تولید است.

درویش زاده افزود: از 500 هزا تن صادرات محصول این شرکت در سال گذشته، این میزان به 800 هزار تن در سال جاری افزایش یافته که این آمار و ارقام، افزایش 60 درصدی میزان صادرات را نیز نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه صادرات شرکت نفت پاسارگاد از 100 هزار تن در سال گذشته به 400 هزار تن رسیده است، گفت: این حجم صادرات رشد 4 برابری در صادرات را نشان می دهد که این اقدامات نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد ایران، تصریح کرد: ما در حال نبرد اقتصادی با دشمن هستیم و نبرد اقتصادی الزامات خاص خود را دارد، به همین دلیل تلاش داریم تا با افزایش صادرات کشور، به این الزامات پایبند بوده و توان صادراتی کشور را بالا ببریم.

 

کد خبر : ۴۶۸۰۳۱