خبرگزاری کار ایران

معاون اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی خبر داد:

خزانه‌داری آمریکا اجازه داد آمریکایی‌ها در ایران حساب بانکی افتتاح کنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۶۰۶

معاون اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی گفت: حجم عمده تحریم‌ها مربوط به سال‌های 2006 تا 2009 است و قوانین مهم تحریمی علیه ایران صادر شد. مثلا هر شرکت غیر آمریکایی که سالانه بیش از 20 میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند از سوی آمریکا تحریم می‌شود اما به دلیل مخالفت‌های شدید اروپا این قانون در عمل اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید قنبری صبح امروز در کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام با بیان اینکه افتتاح حساب برای اشخاص آمریکایی در ایران با پاسخ مثبت خزانه‌داری آمریکا همراه شد، گفت:‌ البته افتتاح حساب شهروندان آمریکا در ایرانبه این شرط است که آن فرد آمریکایی در ایران زندگی کند.

وی افزود: قبل از برجام و اقدام مشترک در نوامبر 2013 با سه دسته تحریم مواجه بودیم. دسته اول تحریم‌های سازمان ملل بود، دسته دوم تحریم‌های اتحادیه اروپا و دسته سوم تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران.

وی گفت: تحریم‌های اولیه و ثانویه به این صورت بود که در تحریم‌های اولیه، آمریکایی‌ها از معامله با  ایران منع می‌شدند و در تحریم‌های ثانویه غیرآمریکایی‌ها از معامله با ایران منع شدند. از بین این تحریم‌ها، تحریم‌های سازمان ملل و تحریم‌های اولیه ایالات متحده آ‌مریکا، تحریم‌های هسته‌ای نیستند و پیش از آن وضع شده بودند.

معاون اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: تحریم‌های هسته‌ای و مرتبط به آن به دو دسته مواد و کالاهای هسته‌ای تقسیم می‌شوند. تحریم‌هایی که هدف هسته‌ای دارند اما موضوع هسته‌ای ندارند که مربوط به حوزه نفت ، بانکداری ، بیمه و کشتیرانی می‌شود تا ایران برنامه هسته‌ای خود را تغییر دهد.

وی افزود: تحریم‌های غیرمرتبط با هسته‌ای که مربوط به تسلیحات و امنیت می‌شود به قوت خود باقی است.

وی گفت: تعدادی از تحریم‌ها نیز طبق دستورهای اجرایی رئیس جمهور آمریکا وضع شده که با مصوبات خزانه‌داری مقررات آن صادر می‌شود.

وی گفت: در خصوص برجام نیز باید گفت هنوز برجام فرآیند تبدیل شدن به قانون داخلی کشور را طی نکرده است

قنبری تصرحی کرد: برجام توافقی است که میان قوای مجریه ما و کشورهای طرف مذاکره و به صورت دو طرفه بوده و اجازه داده شده تا قوه مجریه آن را اجرا کنند.

وی افزود: از جهت تاریخی می‌توان به سیر تصویب قوانین آمریکا علیه ایران اشاره کرد که از نوامبر 1979 تا 1995 ایالات متحده تحریم‌های اولیه علیه ایران را وضع و تصویب کرد.

وی افزود: تا سال 1995 همه تحریم‌ها اولیه است و هیچ تحریم‌ ثانویه‌ای وضع نشده است.

وی گفت: حجم عمده تحریم‌ها مربوط به سال‌های 2006 تا 2009 است و قوانین مهم تحریمی علیه ایران صادر شد. مثلا هر شرکت غیر آمریکایی که سالانه بیش از 20 میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند از سوی آمریکا تحریم می‌شود اما به دلیل مخالفت‌های شدید اروپا این قانون در عمل اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز