خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران :

تقوا و بینش سیاسی لازمه تحقق اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۶۰۸

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل این است که مدیرعلاوه برتقوا، ایمان بینش سیاسی نیز داشته باشد.

به گزارش ایلنا، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های امروز نماز جمعه ساری به نقش مدیریت درتحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد واظهار داشت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل این است که مدیرعلاوه برتقوا، ایمان  بینش سیاسی نیز داشته باشد.

وی افزود: مدیر در جایگاه مدیریت بایستی مسائل پیرامون خود را به خوبی رصد کرده و قدرت نفوذ در کلام داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران ، جامعه شناسی را از دیگر شاخصه ای یک مدیر عنوان کرد وگفت: اینکه یک مدیر با مردم بوده و مردم خود را به خوبی بشناسد چرا که اسلام با مردم بودن را بسیار تاکید می کند.
وی خدمت به مردم را از ضروریان جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: حکومت برای مردم است ، مردم ستون حکومت تلقی می شوند و حکومتی که از این ستون محکم بی بهره باشد سقوط می کند.
آیت الله طبرسی آشنایی به زمان رااز دیگر خصایص یک مدیر در جامعه عنوان کرد و گفت: چنانچه مدیری به زمانه خود آشنایی نداشته باشد و از غافل شود به طور حتم از تاریخ حذف می شود بنابراین حضور مردم در امور پشتوانه محکمی برای مدیران و مسئولین خواهد بود.
وی با بیان اینکه کسانی بخواهند بدون بصیرت و آگاهی حرکت کنند هرگز به مقصد نمی رسند، ادامه داد: نداشتن بینش سیاسی موجب می شود تا به آن اهداف مورد نظر دست پیدانکنیم.
آیت الله طبرسی ، خرد جمعی بصیرت ودوری از جناح بندی ها را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: درتحقق اقتصاد مقاومتی همه باید دخیل باشند ، هشت سال دفاع مقدس نمونه ای از خرد جمعی است که می توان ازآن پیروزی بزرگ درس های خوبی گرفت.
وی ، گفت: در اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل افراد به با افکار متفاوت وجود دارند عده ای بر این عقیده هستند که بدون غرب و غربیها نمی توان به این هدف دست پیدا کرد ، عده ای هم سکوت کرده و برخی دیگر تابع و یاران مقام معظم رهبری بوده و از سیاست ایشان پیروی می کنند.
آیت الله طبرسی افزود: ضرورت دارد تا جناح بازی ها ، خز بازی ها و نگرش خود را نسبت به غربی ها تغییر دهیم چرا آنان می خواهند ما همیشه دست نیاز به سویشان دراز کنیم ، بنابراین اگر راه را درست انتخاب کنیم ، متحد باشیم و سیاست گذاری های درست در صنعت، کشاورزی داشته باشیم به طور حتم می توانیم به راحتی از این پیچ گذر کنیم.
وی تاکید کرد: با بینش سیاسی و مدیریت جهادی و انقلابی به راحتی می توانیم کشورمان را از وابستگی به بیگانگان رهایی دهیم و مردانه در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.
خطیب جمعه ساری در بخش دیگر از سخنانش به سالروز تاسیس کمیته امام(ره) به دستور بناینگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: چنانچه این کمیته در جهت رفع محرومیت نبود اکنون ما با مشکل اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی مواجه بودیم.
وی با بیان اینکه فعالان کمیته امداد باید بیشتر اعتماد مردم را به خود جلب کنند تا مردم بیشتر جذب این نهاد شوند از تلاش های این نهاد دولتی در جهت رفع محرومیت زدایی و کمک به این قشر محروم قدردانی کرد.
 
آیت الله طبرسی به در پیش بودن روز درختکاری اشاره کرد و گفت: درختکاری نباید فقط به یک روز در سال اختصاص یابد بلکه هر روز باید این اتفاق افتد کما اینکه جندین سال متوالی از مدیران خواسته شد تا جاده های استان منتهی به مشهد مقدس را درختکاری کنند اما با گذر چند سال از این پیشنهاد هنوز این طرح اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه ما باید از جنگل  به عنوان سرمایه اجتماعی به خوبی حفاظت کنیم ، افزود: حفظ محیط زیست یکی از مسائل مهم است که ضرورت دارد به خوبی حفاظت شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز