خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری استان لرستان مطرح کرد:

واقعی شدن دستمزد براساس هزینه‌های سبد معیشت/ضرورتی ندارد با سیلی صورت خود را سرخ نگه داریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۰۹۸

یک فعال کارگری استان لرستان معتقد است که قیمت اعلام شده برای هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری معیار بسیار مناسبی برای تعیین کف حداقل دستمزد سال 96 است.

«منصور ساکی» فعال صنفی کارگری استان لرستان در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: هزینه‌های واقعی زندگی خانوارهای کارگری حتی بیشتر از رقم 2 میلیون 489 هزار تومانی اعلام شده توسط کارگروه تخصصی مزد است.

ساکی با بیان اینکه راضی شدن کارگران برای زندگی کردن با دستمزد‌ 812 هزار تومانی و کمتر از آن دلیل مناسبی برای ادامه سیاست‌های سرکوب مزدی، نیست، گفت: آنها که قصد دارند کارگران را برای زندگی با دستمزد این چنی راضی کنند، معتقدند که کارگران باید صورت خود را با سیلی سرخ نگه دارند.

رئیس سابق شورای اسلامی کارکارخانه سیمان دورود، در ادامه با تاکید بر اینکه دولت باید از قیمت اعلام شده برای هزینه‌های سبد معیشت به صورت کامل حمایت و آن را تقویت کند، اظهار داشت: اظهارات این چنینی که دستمزد کارگران تنها 10 درصد افزایش خواهد یافت مغایر با شعارهای دولت در خصوص جبران شکاف مزدی است.

این فعال کارگری افزود: ترمیم شکاف مزدی بین هزینه‌های زندگی و درآمد بیش از گذشته ضروری است و سال 96 نقطه عزیمت خوبی برای ترمیم این شکاف 70 درصدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز