خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۳سالگی سن کمی برای ازدواج دختران است/ بیشترین طلاق‌ها ۳ تا ۵ سال بعد از ازدواج رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۸۵۵

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طرح تغییر حداقل سن ازدواج دختران حمایت می‌کنیم، گفت: ۱۳ سالگی سن نارس و کمی برای ازدواج است.

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با پیشنهاد فراکسیون زنان مجلس برای ارائه طرحی مبنی بر تغییر حداقل سن ازدواج دختران گفت: این مساله به لحاظ فقهی باید بررسی شود، برخی فقها می‌گویند؛ شرایط زمانی و آب و هوایی در عربستان به گونه‌ای بوده که دختران در 9 سالگی ازدواج می کردند، اما اکنون شاهدیم که در این برهه زمانی در کشور ما دیگر اینگونه نیست.

وی ادامه داد: حتی 40 سال پیش در زمان جوانی ما  شرایط متفاوت بود، به طور مثال من در 16 سالگی استخدام شدم و در 18 ساگی مدیریت را عهده‌دار شدم، اما اکنون می‌بینم گاهی یک فرد 18 ساله می‌ترسد، شب از خانه بیرون برود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شرایط زمانی و نوع تربیت بسیار تفاوت کرده و حقیقتا امروز  در جامعه ما سن 13 سالگی یک سن کاملا نارس و کمی است، بنابراین من هم معتقدم این تغییر باید رخ بدهد و ما هم در کمیسیون اجتماعی این طرح را بررسی می‌کنیم.

خدادادی با بیان اینکه آمار کودک-بیوه‌ها در کشور ما بسیار کم است، افزود: در برخی مناطق و در برخی قومیت‌ها ازدواج با سن کم رواج دارد که باید جلوی آن گرفته شود.

وی تصریح کرد: از طرفی شاهدیم فاصله بین ازدواج و طلاق بسیار کم شده است، پیش از این بیشترین آمار طلاق  5 تا 7 سال بعد از ازدواج بود، اما اکنون این مدت به 3 تا 5 سال رسیده است، یعنی بیوه‌ها بسیار جوان هستند که تبعاتی دارد، اگر چه بالا رفتن سن ازدواج نیز یکی دیگر از معضلات ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز