خبرگزاری کار ایران

عارف در همایش «حماسه امید»:

اگر لازم باشد باید از مطالبات حزبی و شخصی خود دست برداریم/گام سوم را با قدرت برداریم/امروز فرصت گلایه نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۴۶۶

رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش‌رو باید گام سوم را با قدرت برداریم، گفت: هم جوانان و هم نخبگان و هم نیروهای حزبی و تشکل‌ها گلایه‌هایی دارند. باید همه این مسائل را جبران و پوشش دهیم اما امروز فرصت گلایه نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا عارف در همایش«حماسه امید» با بیان اینکه باید در اولین سالگرد جشن حماسه امید  را برگزار می‌کردیم اما تلاقی ایام با شهادت حضرت زهرا (س) مانع برگزاری این جشن شد، گفت:‌ در سال گذشته انتخابات در ایام فاطمیه بود و معمولا اصلاح‌طلبان که شور و نشاط جلساتشان سوت و کف است، حرمت ایام را نگاه داشتند و با حفظ و احترام به ارزش‌های اسلامی، حماسه هفت اسفند را رقم زدند. این همراهی و درک و شعور عزیزانی که ما را مورد حمایت خود قرار دادند، جای تقدیر دارد.

رییس فراکسیون امید خدمت به مردم را افتخاردانست و گفت: افتخار می‌کنیم در خانه ملت پاسخ‌گوی مطالبات به حق مردم باشیم.

او به شرایط کشور در پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم اشاره کرد و گفت: شرایطی که قبل از خرداد ۹۲ کشور با آن مواجه بود، خواست عمومی مردم و ظرفیت گفتمان اصلاحات، جریان را به نتیجه رساند. اتفاقی که در خرداد ۹۲ رخ داد ظرفیت این گفتمان بود و طبیعی بود که این گفتمان در این مسیر استمرار یابد و اقدامات و شعارهای خود را در این چارچوب ادامه دهیم.

عارف ادامه داد: قصد داشتیم رویکردی که از خرداد ۹۲ آغاز کردیم را ادامه دهیم و بگوییم این اتفاق شانس نبود.

او با بیان اینکه عرف تحزب در همه جای دنیا تصاحب قدرت و پیروزی است، گفت: یکبار دیگر اتفاقی که در خرداد ۹۲ شاهد بودیم در سال ۹۴ نیز ادامه یافت و این مسیر صرفا مربوط به انتخابات تهران نبود و در بسیاری شهرستان‌ها نیز اتفاق افتاد.

رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه هیچ راهی جز ادامه مسیر نداریم، گفت: هنوز هم اگر لازم باشد باید از مطالبات حزبی و شخصی خود دست برداریم.

او یادآور شد: ما منکر این نیستیم که مطالبات حزبی ضرورت و حق است اما هنوز باید از این مطالبات برای هدف بزرگتر بگذریم.

رییس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: هنگامی که برای حضور در انتخابات خدمت یک بزرگی رسیدم، گفتم نمی‌گویم کاری می‌کنم اما مطمئنا سنگی دیگر در چاه نمی‌اندازم. چراکه در کشورهای جهان سوم خیلی اوقات همین که سنگ در چاه نیاندازیم، گام موثری برداشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه در برنامه "برجا" در مجلس دست برادری را به سمت تمام نمایندگان و فراکسیون‌های مختلف دراز کرده و این مسیر راه ادامه می‌دهیم و پای تعهدمان به مجلس می‌ایستیم، گفت: باید گام سوم را با قدرت برداریم. هم جوانان و هم نخبگان و هم نیروهای حزبی و تشکل‌ها گلایه‌هایی دارند. باید همه این مسائل را جبران کنیم و پوشش دهیم اما امروز فرصت گلایه نیست. امروز نوبت کار است.

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه گلایه‌های جدی از برخی از وزرا داریم، یادآور شد: هرگز این گلایه‌ها را رسانه‌ای نکرده و امروز هم چنین نمی‌کنیم.

عارف تصریح کرد: باید ارتقای جایگاه مردم هدف همه ما باشد و این مهم را چه در فراکیسون امید و مجلس و چه در شورایعالی سیاست‌گذاری پیگیری می‌کنیم.

او با تاکید بر اهمیت ویژه انتخابات شوراها گفت: ما در استان‌ها و مناطق دخالت نمی‌کنیم و اگر اشکالی و اختلافی پیش بیاید، جبران می‌کنیم.

عارف در پایان تصریح کرد: باید تمامی مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنیم تا بتوانیم گام سوم را با اقتدار برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز