خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان خبر داد:‬

ایجاد و تقویت ایستگاه‌های هلال احمر در استان/بازسازی مناطق سیل‌زده تا دو هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۰۲۹

استاندار کرمان گفت: درخواست داریم ایستگاه‌های هلال احمر برای دسترسی سریع‌تر به نقطه حادثه ایجاد و ایستگاه‌ها تقویت شود.

به گزارش ‬ایلنا، علیرضا رزم حسینی شامگاه امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور برگزار می‌شد با بیان اینکه این بارندگی‌ها نعمت الهی بود زیرا استان کرمان ٢٥ سال درگیر خشکسالی است، افزود: به لطف خداوند یک هفته بارش باران الهی را داشتیم که هم تالاب جازموریان و هم روستاها و قنوات ما سیراب شدند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از خسارت‌ها به دلیل فرسودگی منازل مردم در طول سال‌های گذشته، رخ داده، ادامه داد: هشدارهای خوبی که قبل از بارندگی‌ها به همه دهیاران استان داده شده بود و کمک رسانه‌ها و شبکه مجازی، مردم را هوشیار کرد که خسارت جانی در استان نداشته باشیم و به ویژه در حوزه سد نساء اگر اطلاع رسانی نشده بود، خسارت های زیادی وارد می شد.

رزم حسینی با اظهار به اینکه برآورد خسارت‌ها انجام و به ریز، میزان خسارت ها اعلام شده و اکنون بخش بازسازی و احیاء قنوات را داریم و به صورت اعتباری و قرضی کار آغاز شده ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبار از مرکز کار را به خوبی جلو ببریم.

مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه کرمان از لحاظ وسعت به اندازه ١٠ استان کشور است، گفت: ضمن اینکه پشتیبانی استان‌های دیگر را انجام می‌دهیم و درخواست داریم ایستگاه های هلال احمر برای دسترسی سریع تر به نقطه حادثه ایجاد و ایستگاه ها تقویت شود.

وی با اذعان به اینکه کرمان استان حادثه خیزی است، تشریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به یک‌هزار مورد زمین‌لرزه داشته‌ایم و به دلیل تردد اتباع بیگانه، آمار تصادفات جاده نیز بالاست و انتظار داریم تجهیزات امدادی و امکانات خودرویی هلال احمر استان تقویت شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ایجاد نهاد اقتصاد مقاومتی را با جدیت پیگیری می کنیم تشریح کرد: ثابت می کنیم که اگر اختیارت به صورت واقعی داده شود و تمرکز زدایی صورت بگیرد در همه بخش ها و از جمله در بخش امدادی نیز تحول جدی به وجود می آید.

رزم‌حسینی در پایان با بیان اینکه درخواست تامین اعتبار را برای مناطق خسارت دیده به هیئت دولت ارائه کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار کار بازسازی مناطق سیل‌زده طی یک تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز