خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد بحران استان کرمان خبر داد:

خسارت سیل به 10 هزار واحد مسکونی در استان کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۰۲۲

جانشین ستاد بحران استان کرمان گفت: در پی وقوع سیل بیش از 10 هزار مورد واحد مسکونی در استان کرمان دچار آسیب شده‌اند.

به گزارش ‬ایلنا، ابوالقاسم سیف الهی شامگاه امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان که با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور برگزار می‌شد با بیان اینکه بر اثر بارندگی هفت روزه در استان کرمان، ٢٠ شهرستان درگیر باران و سیل شدند افزود: طی هفت روز به اندازه ٥٠ درصد یک سال زراعی بارندگی را در سطح استان کرمان شاهد بودیم.

وی با اظهار به اینکه کرمان چند سال دچار خشکسالی بوده و دور برگشت بارندگی ها ٢٠ ساله بوده و از سال ٧٥ تاکنون بارندگی به این صورت شاهد نبودیم، ادامه داد: به دلیل نداشتن استقامت واحدهای مسکونی روستایی و همچنین برخی واحدهای شهری، بیش از ١٠ هزار مورد واحد مسکونی در سطح استان کرمان دچار آسیب شده‌اند که ٣ هزار مورد در شهرها بوده، همچنین ١٤ هزار و ٤٠٠ راس دامی سبک در بخش عشایری در پی وقوع سیل تلف شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ٢ هزار و ٥٠٠ واحد مسکونی در شهر بردسیر دچار آبگرفتگی شده بود که ٧٠٠ واحد نیاز به بازسازی و مرمت دارند، گفت: همچین در پی بارندگی‌های اخیر، خسارت‌های جدی به زیرساخت‌های استان وارد شده، ضمن آن‌که باید این نکته را نیز یادآور شد که با همت مدیران و آمادگی از قبل، اکنون قطعی برق نداریم و عمده آب روستاها به صورت اضطراری وصل شده است.

سیف الهی با اشاره به اینکه در جاده "بم – کرمان - زاهدان" نیز در پی وقوع سیل شاهد قطعی ارتباط به دلیل ریزش پل های عبوری بودیم، تصریح کرد: با همت راهداران توانستیم طی ١٢ ساعت راه ارتباطی را دوباره برقرار کنیم و هم اکنون راهداری استان در تلاش برای احداث پل‌ها هستند.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه هلال‌احمر در قالب چند صد نفر نیرو در شهرستان‌ها همت کرده و در حوادث زلزله، برف و بارندگی‌های اخیر نهایت تلاش را کرده و علی‌رغم امکانات کم، شبانه روزی تلاش کرده و به خوبی توانسته اند از عمق حادثه را کم کردند افزود: همچنین در شهرستان های بم، ریگان و فهرج که سرریز سد نساء را با یک هزار مترمکعب در ثانیه داشتیم، روستاها تخلیه شده و خساراتی به مردم وارد شد که هلال احمر در این زمینه کمک خوبی کرد.

جانشین ستاد بحران استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: درخواست داریم برای تکمیل موجودی انبارهای هلال احمر در استان و پشتیبانی لجستیکی و امکانات ویژه خودرویی برای عبور از رودخانه ها و غیره به هلال احمر استان مساعدت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز