خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی خبر داد:

آغاز جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر از ۲۰ اسفند

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۰۰۷

وزیرکشور از آغاز جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر در ۱۲ استان کشور خبر داد.

 به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با موضوع پاکسازی مناطق آلوده مراکز ۱۲ استان در وزارت کشور برگزار شد، افزود: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از 6 ماه قبل در تهران آغاز کردیم و ان‌شالله از ۲۰ اسفند تا خردادماه سال آتی در ۱۲ استان عملیاتی خواهیم کرد و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی گفت: با شناسایی مناطق آلوده در ۱۲ استان ۴۰ هزار معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر شناسایی شده‌اند. بنا داریم در مرحله اول حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و با امکاناتی که فراهم خواهیم آورد بتوانیم بقیه معتادان هم از سطح شهر پاکسازی کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه درمان، صیانت و توانمندسازی معتادان در دستور کار است، اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بایستی ۱۲ استان برنامه‌های خود را برای جمع‌آوری معتادان و خرده فروشان مواد مخدرتا آخر هفته آینده به این ستاد ارائه کنند.

وزیر کشور یادآورشد: طرح جمع‌آوری معتادن و خرده‌فروشان مواد مخدر ابتدا در یک استان همچون تهران به‌صورت الگو به اجرا درآمد که موفقیت‌آمیز بود و اینک قرار است این طرح در ۱۲ استان مهم اجرایی شود۰

رحمانی‌فضلی درباره وضعیت مراکز درمانی تحت پوشش ماده ۱۶ گفت: هم‌اکنون کمبودهایی در برخی مراکز وجود دارد اما بنا نیست این مراکز را خودمان بسازیم چون هزینه اداره و بهره‌برداری آن خیلی بالا است. قرار شد از ساختمان موجود بلااستفاده در استان‌ها که تعدادشان زیاد است استفاده شود.

وی ادامه داد: البته در تعمیر و آماده‌سازی آمادگی داریم کمک کنیم و هم اینکه از ظرفیت مراکز تحت پوشش ماده ۱۵ استفاده شود چراکه مراکز تحت پوشش ماده ۱۵ متعلق به بخش‌خصوصی است که می‌توانیم به‌صورت استیجاری از آنها استفاده کنیم. با کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از قبیل بهزیستی، شهرداری، ناجا و قوه قضاییه و زندان‌ها ظرفیت‌های درمان معتادان را افزایش دادیم و تقسیم کار انجام شده است. وضعیت‌ ما نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز مطلوب نیست و امید است تا اسفندماه امسال به رقم بهتری برسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه دربخش درمان آمارها قابل قبول است، گفت: درحوزه کشفیات امسال موفق به ۶۵۱ تن مواد مخدر شده‌ایم که ۵۹۴ تن توسط ناجا کشف شد که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال گذشته بیان داشت: دوستان اعلام کردند با جمع آوری معتادان متجاهر در ایام نوروز ۳۳ تا ۳۴ درصد در کاهش سرقت‌ها، زد و خوردها و سایر جرایم تاثیرگذار بوده که این رقم بزرگی است.

وزیر کشور اعلام کرد: هم اکنون هفت استان درحال ساخت اردوگاه برای درمان معتادان هستند که برخی از آنها مانند فشافویه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت کار داشته اند، تقاضا می‌کنم کار را به اتمام برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز