خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

درآمد سازمان هدفمندی در سال ۹۵ در حدود ۳۶ هزار میلیارد بوده است / پیشنهاد تشکیل کمیته ۵ نفره برای تعیین درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۵۸۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص درآمد سازمان هدفمندی از بخش یارانه ها گفت: کل درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه ها براساس قانون در سال ۱۳۹۵ فقط ۳۶ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، ۷  اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور درخصوص درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها از محل اجرای این قانون اظهار داشت: ادعای ما این است که حداکثر درآمد در این حوزه ۳۵ یا ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه پیشنهاد ما این بود که یک مرجع قانونی برای بررسی این موضوع انتخاب شود، بیان کرد: این مرجع گزارش کتبی خود را مبنی بر اینکه کل درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه ها براساس قانون در سال ۱۳۹۵ فقط ۳۶ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است و این محاسبات خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها طبق مواد ۱ و ۳ باید تعدادی از اقلام مانند بنزین، نفت خام، گاز، آب و برق اصلاح قیمت شوند. گفته شد که درآمد حاصل از منابع هر یک از این شرکت‌ها طبق ماده ۷ و هشت این قانون در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار گیرد.

نوبخت تصریح کرد: مقرر شد که ۵۰ درصد از آن را بین مردم تقسیم کنند و ۳۰ درصد را نیز سازمان هدفمندی یارانه ها به امر کمک به یارانه تولید اختصاص دهد و ۲۰ درصد را نیز درآمد دولت برای اجرای طرح های عمرانی و هزینه‌های  جاری اختصاص دهد.

او افزود: در اساسنامه شرکت هدفمندی یارانه ها که ما آن را به نام سازمان می شناسیم، ولی قانون آن را شرکت می شناسد، منابع این سازمان در ماده ۲ تعریف شده است.

نوبخت گفت: بنابر قوانین سازمان هدفمندی یارانه ها یک واسطه است که از شرکت پخش و پالایش شرکت گاز، شرکت آبفا و از شرکت برق این اقلام را دریافت می کند و سهم آن نیز مشخص شده است و بین مردم تقسیم می‌شود.

او همچنین در توضیح تبصره هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: هر مقداری که گاز یا برق به فروش برسد مبالغ حاصل از آن به حساب خزانه واریز می شود، به دلیل اینکه در تاریخ ۲۶ هر ماه یارانه ها پرداخت می شود، در برخی مواقع درآمد حاصله شرکت ها را از خزانه بلوکه می کنیم، تا یارانه ها پرداخت شود، زیرا اولویت ما پرداخت یارانه ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: به هر میزانی که نفت سفید یا بنزین به فروش می رود، درآمد حاصل به شماره حساب مشخصی در خزانه واریز می شود، همچنین درآمد شرکت پخش و پالایش نیز به حساب ۱۲۷۱ به نزد خزانه می رود، همچنین به هر میزان که گاز و برق به فروش می رسد در حساب خزانه واریز می شود.

او افزود: اگر دیوان محاسبات برای تعیین درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها مورد تایید نمایندگان نیست، کمیته‌ای ۵ نفره تعیین شود تا پس از انجام بررسی‌های مفصل به هر نتیجه‌ای که رسیدند مورد قبول دولت و نمایندگان مجلس باشد.

نوبخت گفت: تمامی درآمدها را نباید به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها گذاشت بلکه این اعداد درآمد شرکت ها هستند که بعد از برداشت کسورات سهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها باقی می‌مانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز