خبرگزاری کار ایران

در سفر به استان خوزستان

رئیس جمهوری از طرح جمع آوری گازهای همراه آماک بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۶۳

حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در سفر به استان خوزستان، صبح امروز (پنجشنبه، پنجم اسفندماه) از طرح جمع آوری گازهای همراه آماک بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، روحانی در این بازدید که بیژن زنگنه، وزیر نفت، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان وی را همراهی می کنند، از مراحل اجرایی طرح جمع آوری گازهای همراه آماک در استان خوزستان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت.

قدرت اله آقایی، سرپرست طرح آماک در شرکت مهندسی و توسعه نفت در این بازدید توضیحاتی را درباره طرح آماک ارائه داد و گفت: این طرح در سال ١٣٧٩ با هدف جمع آوری روزانه ٢٤١ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت لایه بنگستان در دستور کار قرار گرفت و با راه اندازی کامل و یکپارچه طرح آماک، روزانه تا ١٨ میلیون فوت مکعب گازهای اسیدی که منجر به آلایندگی هوای اهواز می شود، جمع آوری خواهند شد.

بر اساس این گزارش، طرح جمع آوری گازهای همراه آماک با هدف جلوگیری از سوزاندن حدود ٢٤١ میلیون فوت مکعب در روز گازهای همراه نفت لایه بنگستان مخازن اهواز، آب تیمور، منصوری، کوپال و مارون تعریف شده است. موقعیت جغرافیایی این طرح در استان خوزستان در محدوده شهرهای اهواز، رامهرمز، شادگان و بندر امام خمینی قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز