خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان محمودآباد:

طرح محله محوری کاهش طلاق تدوین می شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۵۹

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: طرح محله محوری کاهش وکنترل طلاق در مرحله تدوین قرار داشته و به زودی اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا از شهرستان محمودآباد ،یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد در همایش کنترل و کاهش طلاق که با موضوع محله محوری در مصلی موقت این شهرستان برگزار شد ،  با اشاره به کاهش 2 درصدی نرخ طلاق در مازندران نسبت به 10 سال گذشته، اظهار داشت: استان مازندران جزء استان های در معرض تهدید طلاق است وباید برای کاهش این معضل تلاش کرد.

وی افزود: تحکیم خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در حال حاضر اولویت نظام بوده و در این راستا مقام معظم رهبری به صورت مستقیم نظارت دارند و این نشانگر اهمیت موضوع است.

یوسف پور با اشاره به اینکه به ازای هر 4 ازدواج 1 مورد به طلاق منجر می شود ، اظهار کرد : طی 4 سال گذشته 3962 ازدواج  در شهرستان محمودآباد صورت گرفته ،که 677 مورد آن منجر به طلاق شد.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه نرخ طلاق در استان مازندران 2.5 درصدی است ،گفت: این میزان نسبت به متوسط کشوری 3 دهم بالاتر است.

وی گفت : 90 درصد از کودکان متکدی شهرهای مازندران فرزند طلاق هستند که پس از طلاق والدین به این کار روی آورده اند .

یوسف پور افزود :  مهم ترین بحث در کاهش معضل طلاق وآسیب های اجتماعی توجه به مباحث فرهنگی است، که این چالش هافقط با فرهنگ سازی حل می شود و در این راستا معتمدین محلی و ریش سفیدان محلات می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت : در کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی رسانه ها ، نهادها وسازمان های مردم نهاد می توانند نقش موثری داشته باشند وباید به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کنند.

وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه طبق زمان بندی ، باید نرخ طلاق در هرسال 5 درصد کاهش یافته و پس از پایان برنامه ششم تک رقمی شود.

یوسف پور خاطرنشان کرد: آینده سازان کشور و انسان های بزرگ از دامان خانواده به جامعه معرفی می شوند و لغزش در بنیان خانواده ساختارو توسعه یک کشور را به خطر می اندازد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز